تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جراحی بینی، جراحی فک و صورت - دکتر شاهین شمس

۶۱۱۰۳۹

۱۴۱  بازدید

دکتر شاهین شمس 

دکتر شاهین شمس متولد تهران می باشند. دوران دبیرستان را در مدرسه کوثر به پایان رسانیدند و پس از قبولی در کنکور دوران عمومی خود را سپری کردند و با رتبه 64 امتحان رزیدنتی به صورت مستقیم و بدون وقفه مشغول تحصیل در رشته جراحی فک و صورت در دانشگاه شهید بهشتی شدند.


پس از دوره 11 ساله(عمومی و تخصص) در امتحان بورد تخصصی شرکت کردند و به صورت مستقیم و با کسب یکی از رتبه های برتر دارای بورد تخصصی و استادیار دانشگاه شدند.

هم اکنون ایشان متخصص جراح فک و صورت و استادیار دانشگاه علوم پزشکی قم می باشند.

رشته جراحی فک و صورت بسیار گسترده و وسیع می باشد. یک جراح فک و صورت باید قادر باشد که تمام جراحی های از گردن به بالا(به جز مغز) را انجام دهد زیرا که 5 سال متوالی فقط در این حیطه آموزش می بیند.

جراحی های فک و صورت شامل درمان سرطان های فک و صورت، ایمپلنت ها، جراحی های مربوط به شکاف کام و لب، شکستگی های فک  و صورت، انواع جراحی های زیبایی اعم از زیبایی بینی، گوش، پلک، لب، پیشانی، گردن و ...

پس یک جراح فک و صورت باید در رابطه با دانش آناتومی و ساختار اجزای فک و صورت(بینی، گوش، چشم، فکین و...) بهترین باشد.

جراحی بینی، جراحی فک و صورت - دکتر شاهین شمس 

رینوپلاستی یا جراحی زیبایی


شما می‌توانید با استفاده از عمل جراحی رینوپلاستی که برای زیبایی بینی یا بهبود عملکرد آن و یا به هر دوی این دلایل انجام می‌شود، ساختار بینی‌تان را تغییر دهید. اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را از عمل جراحی بینی کسب کنید، دقت کنید که مشاوره قبل از عمل با دکتر شاهین شمس و حفظ ارتباط مداوم در طول چند هفته قبل از انجام عمل و مشاهده عکس جراحی بینی بیماران قبلی، اهمیت بسیار زیادی دارد. شما به این فرصت نیاز دارید تا بتوانید خود را ازنظر روحی و فیزیکی برای عمل جراحی بینی آماده کنید. در هر صورت، خواست دکتر شاهین شمس این است که بتوانید بهتر نفس بکشید و همچنین احساس بهتری در مورد شکل بینی‌تان داشته باشید. دکتر شاهین شمس برای هر دو نوعِ اصلاحِ زیبایی و عملکرد، هر دو تکنیک جراحی رینوپلاستی اولیه و ثانویه(اصلاحی) را ارائه می‌دهد.

علت‌ها و دلایل انتخاب عمل جراحی بینی (رینوپلاستی)

بینی یکی از اجزای اصلی صورت است که می‌تواند نقش فراوانی در تناسب و توازن صورت داشته باشد. به همین خاطر ایجاد تغییرات اندک در ظاهر بینی مانند کوچک کردن بینی، عمل بینی گوشتی و … می‌تواند نتایج شگرف برای فرد به همراه داشته باشد.

معمولاً افراد به علت‌ها و دلایل مختلفی مانند شکستگی بینی و … جراحی شکستگی بینی یا زیبایی بینی را انجام می‌دهند. در ابتدا، استفاده از این عمل همچون عمل بینی عروسکی توسط افرادی که دارای مشکلات تنفسی ناشی از آسیب‌های وارد شده به بینی و نیز نواقص مادرزادی همچون انحراف بینی بوده‌اند انتخاب می‌شده است. با این‌ وجود، در زمان حاضر تقاضا برای این عمل جراحی معمولاً فقط با اهداف زیبایی صورت می‌گیرد.

اگر شما به دنبال انجام عمل بینی هستید، مطمئن شوید این کار را به دلایل شخصی انجام می‌دهید و دلیل انجام این کار درخواست دیگران نیست. در هر حالت بازگرداندن بینی به حالت قبل از عمل بینی کاری دشوار و گاهی غیرممکن است.

مسائلی که باید هنگام تصمیم‌گیری درباره انجام عمل جراحی به آن توجه کرد عبارتند از:

در آینه نگاه کنید و  قبل از عمل بینی از خود بپرسید که دقیقاً به دنبال چه ظاهری برای بینی خود هستید یا به‌ عبارت‌ دیگر چه مشکلاتی بعلت مادرزادی و یا شکستگی بینی در شما وجود دارد که به دنبال برطرف شدن آن هستید. برخی از این مسائل که در بین افراد مختلف معمول هستند به شرح زیر می‌باشند:

بینی برای صورت شما بسیار بزرگ به نظر می‌رسد. شما یک بینی استخوانی با برآمدگی یا قوز بر روی پل بینی خود دارید. بینی شما هنگامی‌ که از جلو به شما نگاه می‌شود بسیار عریض به نظر می‌رسد. سر بینی شما در مقایسه با دیگر اجزای بینی بسیار ضخیم و بزرگ می‌باشد. بینی شما نامتقارن یا دارای انحراف یا کجی بینی هستید.
 انواع عمل رینوپلاستی

دو نوع عمل رینوپلاستی می‌توان برای تغییر شکل بینی و بهبود ظاهر آن انجام داد که عبارت از عمل جراحی باز بینی و عمل جراحی بسته.

با توجه به فرق جراحی باز و بسته بینی، در عمل جراحی باز یک شکاف (اسکار) در داخل بافت بین دو سوراخ بینی ایجاد می‌شود و با استفاده از آن تغییرات مورد نیاز بر روی بینی انجام می‌شود.

در عمل جراحی بسته، شکاف‌های ایجاد شده کاملاً در داخل بینی هستند. در عمل زیبایی بینی استخوانی بسته از ایجاد یک بریدگی آشکار بر روی بینی اجتناب می‌شود، اما از این روش نمی‌توان در حالت‌هایی که نیاز به ایجاد تغییرات زیاد بر روی بینی است، استفاده کرد.

عمل جراحی باز معمولاً از نظر زمانی طولانی‌تر از عمل جراحی بسته است و بیشتر برای بیمارانی مناسب است که نیاز به تغییر سر بینی خود دارند. 

جنیو پلاستی چیست؟

 عمل جراحی بر روی استخوان چانه(menton) 

دکتر شاهین شمس

- آیا عمل جنیوپلاستی با جراحی فک(ارتوسرجری) تفاوت دارد؟

 بله، نوع برش ها، محل برش ها، موارد استفاده و ... این دو نوع عمل با هم کاملا متفاوت هستند و جراحی جنیوپلاستی به مراتب جراحی آسان تر، کم هزینه تر و از نظر زمانی سریع تر است.

دکتر شاهین شمس 
- آیا می توان همزمان با جنیوپلاستی جراحی دیگری انجام داد؟

بله، اغلب این عمل همزمان با جراحی بینی(راینوپلاستی) و جراحی فک(ارتوسرجری) مخصوصا در ایران اغلب همزمانی جنیوپلاستی و جراحی بینی با توجه به فرم صورت ها نیاز می باشد.

- آیا بعد از جنیوپلاستی فک ها بسته می شوند؟

​خیر، به هیچ وجه نیاز نمی باشد.
 
- آیا در جراحی جنیوپلاستی برش بر روی پوست می باشد؟

​خیر، در این جراحی تمام برش ها داخل دهان است و برش استخوان چانه پایین تر از ریشه دندان ها و بدون آسیب و بدون جابجایی دندان ها انجام می شود.

 - آیا جراحی جنیوپلاستی فقط برای جلو آوردن چانه می باشد؟

خیر، با این جراحی هم می توان چانه را جلو آورد و هم عقب برد و همچنین چانه هایی که کج و منحرف هستند را صاف کرد.

 - آیا عمل دیگری جایگزین جراحی جنیوپلاستی وجود دارد؟

​بله، جراحی گذاشتن پروتز چانه که البته دارای معایبی نیز می باشد از جمله:
جابجایی پروتز، عفونت پروتز، در مواقعی برش روی پوست، عدم توانایی در عقب بردن و صاف کردن چانه های جلو آمده و منحرف، محدودیت در جلو آوردن چانه که هیچ کدام از این عوارض در جنیوپلاستی وجود ندارد و هیچ گونه محدودیت حرکت چانه در این عمل نداریم.

 - آیا غبغب زیر چانه با جنیوپلاستی اصلاح می شود؟

اگر بیمار مشکل اضافه وزن نداشته باشد و چانه عقب رفته ای داشته باشد غبغب او اصلاح می شود البته اگر بیمار اضافه وزن هم داشته باشد و چانه عقب رفته ای داشته باشد این مشکل بهتر می شود ولی نیاز به اقدامات دیگری نیز می باشد.

دکتر شاهین شمس 
درمان sleep apnea:

​این مشکل در افرادی که دارای چانه عقب رفته ای هستند دیده می شود و باعث می شود فرد در هنگام خواب خر خر کند و گاهی با نفس تنگی از خواب بپرد، با جلو آوردن چانه در جنیوپلاستی عضلات فوقانی هایوئید نیز جلو آورده می شود و راه هوایی گشادتر می شود و مشکل بیمار بر طرف می شود. 

دیگر خدمات دکتر شاهین شمس:

پروتز چانه، گونه و لب
تزریق ژل و بوتاکس
اتو پلاستی (زیبایی گوش)
رینوپلاستی (زیبایی بینی)
عمل زیبایی فک
بلفاروپلاستی (زیبایی پلک) 

دکتر شاهین شمس 

دکتر شاهین شمس

 دارای بورد تخصصی و عضو هیئت علمی

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

دکتر شاهین شمسدکتر شاهین شمسدکتر شاهین شمس


 

دکتر شاهین شمسآدرس: بیمارستان عرفان نیایش 2 دکتر شاهین شمس 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جراحی بینی، جراحی فک و صورت - دکتر شاهین شمس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..