تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




باید یک نگاه متخصص محور در موضوعات دینی حاکم شود

به تخصص احترام بگذاریمبه گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، حجت الاسلام عظیمی با حضور در برنامه «یاد خدا» شبکه قرآن و معارف سیما درباره اهمیت احترام به تخصص و متخصصین سخن گفت و اظهار کرد: یکی از مسائلی که دست عموم افتاده و به سادگی درباره آن نظر می دهند موضوعات دینی است. این در حالی است که مباحث دینی اموری تئوری هستند که به اندازه عمر بشر درباره آنها تلاش علمی و نظریه پردازی شده است.

وی با انتقاد از ورود بدون مطالعه به مباحث دینی گفت: گاهی در مجلسی شرکت می کنیم که بعضی از حاضرین در جلسه به علت معلومات و تحصیلاتی که در رشته های دیگر دارند به خود اجازه می دهند در تمام مسائل دینی اظهارنظر کنند و حتی وارد تفسیر قرآن هم می شوند.

عظیمی افزود: این در حالی است که قبل از آن که یک عالم دینی راجع به نکته ای اظهارنظر کند، سال ها و دهه ها درباره آن درس خوانده و پژوهش می کند و همانطور که دانشمندان رشته های علوم تجربی زحمت می کشند و کسی به خود اجازه نمی دهد در محضر آنها اظهارفضل کند در این موارد هم باید مراقبت شود. در مسائل فقهی هم پشت هر رساله عملیه یک عمر فعالیت علمی است اما وقتی مسائل عملیه با بیانی ساده نوشته می شود و به دست ما می رسد، گاهی به خودمان اجازه می دهیم که بدون پیشینه تخصصی و نظری درباره آن مسأله اظهارنظر کنیم.

این کارشناس برنامه «یاد خدا» با اشاره به تفسیر قرآن کریم اضافه کرد: معارف قرآن را باید از زبان مفسران آن شنید و همانطور که مفسران هم ادعا نمی کنند که حرف آخر را می زنند و تلاش می کنند از این دریای معرفت حظ و نصیبی ببرند، ما هم نباید بدون آگاهی قرآن را تفسیر به رأی کنیم.

برنامه «یاد خدا» روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 20 به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می رود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «باید یک نگاه متخصص محور در موضوعات دینی حاکم شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..