تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کمبود بودجه تحقیقاتی از موانع اصلی پیشرفت علمی کشور/تعلل دولت در معرفی وزیر علوم توجیهی ندارد

کمبود بودجه تحقیقاتی از موانع اصلی پیشرفت علمی کشور/تعلل دولت در معرفی وزیر علوم توجیهی نداردبه گزارش خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوعی روبه رو بود که در این مطلب به بخشی از آنها اشاره شده است.

نبود بازار کار؛ مهم‌ترین دلیل مهاجرت دانشجویان

وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:نبود زمینه جذب دانشجویان در بازار کار باعث می‌شود این افراد برای تحصیل و کار خارج از کشور را انتخاب کنند.

معاون پژوهشی وزارت علوم افزود: دانشگاه های کشورمان با احتساب دانشگاه پیام نور، علمی و کاربردی، فنی و حرفه ای و آزاد ظرفیت اضافه بسیاری دارد اما تعداد زیادی از افراد هنوز هم متقاضی برای تحصیل در خارج از کشور هستند. اگر افراد از ایران می روند تا تحصیل کنند به این دلیل نیست که دانشگاه های ما ضعیف عمل می کنند بلکه به دلیل بازار کار است؛ فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر ایران به راحتی وارد دانشگاه های خارج می شوند و این نشانه آن است که ما دانشگاه های ضعیفی نداریم. در حال حاضر شاهد ظرفیت خالی در مقاطع مختلف هستیم که بعضی از آنها پر نمی شوند.

خوابگاه های دانشجویی در شان دانشجویان نیست

نیلی رئیس دانشگاه تهران گفت: خوابگاه های دانشجویی دانشگاه تهران با استاندارها فاصله زیادی دارد و متناسب با شان دانشجویان این دانشگاه نیست.

وی یادآور شد: قدیمی بودن ساختمان های کوی دانشگاه هزینه زیادی بابت تعمیر و بازسازی بر ما تحمیل می کند که سهم قابل توجهی از بودجه ای که می تواند به ارتقا سطح کیفی امور دانشجویان اختصاص یابد را تلف می کند.

چگونگی اعطای مجوز خروج از کشور به دانشجویان متقاضی سفر اربعین

زارع معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت:طی تفاهم نامه ای که میان ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و سازمان وظیفه عمومی ناجا منعقد شده است، مقرر شد مجوز خروج از کشور دانشجویان متقاضی سفر به اربعین با ضمانت ستاد، توسط سازمان وظیفه عمومی صادر شود.

وی ادامه داد: برهمین اساس، تفاهم نامه ای نیز میان ستاد و سازمان بسیج دانشجویی کشور که مسئول دبیرخانه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان هستند منعقد شده است و به منظور کاهش هزینه، تصمیم گرفته شد مراجعه به محضر و ثبت تعهد نامه محضری در دفتر اسناد رسمی از مدارک حذف شود.

مشکلات مالی گربانگیر طرح های عمرانی در پارک های فناوری است

پیری مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم گفت: در کل کشور 41 پارک علم و فناوری داریم ولی مشکل اصلی ما در حوزه عمرانی این پارک ها نیاز به حمایت مالی است.

پیری اضافه کرد: متاسفانه مشکلات ما طرح های عمرانی برای ساخت پارک های فناوری است در حال حاضر با برنامه ریزی‍‌های صورت گرفته با برنامه بودجه 10 پارک را که در این زمینه اختصاص یافته را به ثبت برسانیم.

کم‌توجهی دستگاه‌ها به استخدام فارغ التحصیلان مراکز مهارتی

زاهدی عضو کمسیون اموزش با تاکید براینکه باید در روند استخدامی بازنگری شود گفت: در برخی دستگاه‌ها به فارغ التحصیلان مراکز مهارتی توجه کمتری می‌شود.

زاهدی با اشاره به اینکه دوره های پودمانی باید جدی گرفته شود تصریح کرد: باید آموزش‌های کوتاه مدت برای مراکز دولتی، آموزشی و تولیدی جهت ارتقا سطح کیفی نیروی انسانی کشور انجام شود.

نسل چهارم انقلاب برای پست‌های مدیریتی آموزش ندیده‌‎اند

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نسل سوم و چهارم ما آماده فعالیت هستند ولی امکانات لازم برای پذیرفتن مسئولیت را ندارند.

رضایی‌ تأکید کرد: نسل اول و دوم ما در دانشگاه انقلاب اسلامی و دفاع تربیت و بزرگ شده و یکی از سرمایه‌های اصلی کشورمان محسوب می‌شوند و همین نسل‌ در منطقه‌ در حوزه‌های مختلف امنیتی، سیاسی و دفاعی‌ باعث‌ شکوفایی‌ هر چه بیشتر کشورمان شده و در تحولات مسائل داخلی و خارجی‌ نیروهای انسانی

جزئیات پرداخت وام شهریه به دانشجویان دانشگاه آزاد

ناظمی مدیرکل امور مالی صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد جزئیات پرداخت و بازپرداخت وام شهریه از منابع صندوق رفاه وزارت علوم تحقیقات و فناوری به دانشجویان این دانشگاه را تبیین کرد

ناظمی به سقف وام های قابل پرداخت به دانشجویان برحسب مقاطع تحصیلی اشاره و تصریح کرد: دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی تا سقف 15 میلیون ریال برای سه ترم تحصیلی، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد 30 میلیون ریال برای سه ترم تحصیلی و دانشجویان مقطع دکتری 100 میلیون ریال برای چهار ترم تحصیلی می توانند از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با کارمزد 4درصد سالیانه استفاده کنند.

وی افزود: تعداد اقساط در دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته حداکثر 36 ماه، دوره کارشناسی حداکثر 60 ماه و دوره کارشناسی ارشد پیوسته، ناپیوسته و دکتری تخصصی حداکثر 72 ماه است.

تعلل دولت در معرفی وزیر علوم توجیهی ندارد

ساداتی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به ناراحتی نمایندگان مجلس از دولت به دلیل تعلل در معرفی وزیر علوم گفت: تعلل دولت در معرفی وزیر علوم توجیهی ندارد.

وی ادامه داد:درصورتی که وضعیت وزیر علوم پیش از آغاز سال تحصیلی تعیین تکلیف می‌شد وضعیت آموزش عالی و دانشگاه‌های کشور ثبات بیشتری داشت.

کمبود بودجه تحقیقاتی از موانع اصلی پیشرفت علمی کشور

هاشمی سرپرست وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: مشکلات و موانع اصلی پیشرفت علمی ایران کمبود بودجه تحقیقاتی و اساتید هستند.

سرپرست وزارت علوم تحقیقات و فناوری ضمن اشاره به این موضع که موضوعات اجتماعی، ‌فرهنگی و سیاسی نیز جزو عواملی هستند که باعث کندی رسیدن به علم و فناوری می‌شوند، اظهار کرد: مشکلات و موانع اصلی پیشرفت علمی ایران کمبود بودجه تحقیقاتی و اساتید هستند. این ارقام که با دقت از منابع بین‌المللی تهیه می‌شوند تنها به عوامل کمی توجه دارند البته غیر از آن نیز نمی‌توان انتظار داشت. بررسی و جستجوی علل عقب ماندگی تنها در عوامل کمی خطای بزرگی است و ما را به بیراهه و گمراهی می‌کشاند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کمبود بودجه تحقیقاتی از موانع اصلی پیشرفت علمی کشور/تعلل دولت در معرفی وزیر علوم توجیهی ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..