تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از پخش تله تئاترهای قدیمی تا اجراهای جذاب امروزی روی صحنه!

از پخش تله تئاترهای قدیمی تا اجراهای جذاب امروزی روی صحنه!به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اجرای متعدد نمایش‌های جذاب و ایرانی در سالن‌های تئاتر، حضور پررنگ و گسترده‌تر هنرمندان سینما و تلویزیون بر صحنه تئاتر حتی کسانی که تا به حال خاک این صحنه را نچشیدند، پخش مجدد تله تئاترهای قدیمی به صورت هفتگی از شبکه چهار سیما، معرفی شورای انتخاب آثار بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از جمله اتفاقاتی بود که در این هفته تئاتر ما شاهد آن بودیم. البته باید گفت؛ تئاتر در این هفته، در آرامش و سکوتی به سر برد و نسبت به هفته های قبل به نوعی در لاک خود فرو رفته بود.

شاید این سکوت، آرامش قبل از طوفان (شلوغی و پرکاری این عرصه) باشد، اما به هر حال، مرور این سری از اتفاقات تئاتر خالی از لطف نیست.

برای مرور این رویدادها با ما همراه باشید؛

نخستین رویداد؛ معرفی شورای انتخاب بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به دبیری مریم کاظمی است که متشکل از حسن دادشکر، مجتبی مهدی، هنگامه مفید، مریم معترف و ناصر آویژه است. این جشنواره آذرماه سال 96 در شهرتاریخی همدان برگزار می شود.

رویداد بعدی، حضور مهناز افشار، بازیگر سینما و تلویزیون در نمایش موزیکال«الیور توئیست» به نویسندگی چارلز دیکنز و کارگردانی حسین پارسایی در کنار دیگر بازیگران اثر از جمله نوید محمدزاده و سعید چنگیزیان به عنوان نقش «نانسی» است که آخر آبان ماه سال 96 در تالار وحدت اجرا خواهد شد.

انتشار فراخوان پنجمین دوره نمایشنامه خوانی مولوی در دو بخش مسابقه و غیر رقابتی، با همکاری مرکز تئاتر تجربی، دانشگاه تهران و موسسه فرهنگی تماشاگران رویداد بعدی در عرصه تئاتر بود که در این دوره، آثار برتر و منتخب نمایشنامه خوانی مولوی مورد حمایت قرار می گیرند و در سال 97 برای اجرای عموم مجوز خواهند گرفت.

نوستالژی این هفته تئاتر، پخش مجدد تله تئاتر های قدیمی به صورت هفتگی از 20 مهرماه در روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه ساعت و 24:00 و 21:00 از شبکه چهار سیماست. تله تئاتر این هفته به نام «چراغ گاز» به کارگردانی پرواز مژده با بازی مهتاب نصیرپور، میکائیل شهرستانی و ... پخش می شود.

آخرین رویداد، اجرای نمایش «خاتون» به نویسندگی و کارگردانی حسین عالم بخش در دومین سال پیاپی است که از 23 مهرماه تا 12 آبان در تالار اندیشه با حضور بازیگرانی همچون؛ جلیل فرجاد، بهار ارجمند، زهرا اویسی و صفا آقاجانی و... روی صحنه می رود. این نمایش درباره وقایع خرابه شام و شهادت حضرت رقیه«س» است.

انتهای پیام/

رویدادهای تئاتر ایران در هفته سوم مهر ماه 96



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از پخش تله تئاترهای قدیمی تا اجراهای جذاب امروزی روی صحنه!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..