تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بی خیالِ رنگ موهای شیمیایی!

هفته نامه سلامت - ترجمه سمیه مقصودعلی: بسیاری از خانم ها با مشاهده اولین تار سفید یا حتی خیلی پیش تر از آن برای ایجاد تنوع هم که شده، موهای خود را رنگ می کنند. رنگ موها از مواد شیمیایی تهیه می شوند و آسیب زا هستند. مو را خشک و ضعیف می کنند و کنار سشوار و اتوی مو یکی از عوامل اصلی موخوره محسوب می شوند. اگر آماده هستید تا این عادت را ترک کنید، برای تان از 10 اتفاقی می گوییم که به محض ترک رنگ آمیزی موها برای تان رخ می دهد.


1. پول تان پس انداز می شود

وقتی رنگ آمیزی موها را شروع می کنید، مجبورید مرتب به آرایشگاه مراجعه کنید. یک روز برای تغییر رنگ زمینه، یک روز برای تغییر رنگ مش ها، یک روز برای رنگ ریشه و ... حتی اگر در خانه خود موها را رنگ می کنید بالاخره باید هزینه ای را بابت خرید رنگ موی با کیفیت و اکسیدان و وسایل مورد نیاز دیگر کنار بگذارید. اگر رنگ کردن مو را کنار بگذارید، مطمئن باشید در طول سال هزاران تومان پس انداز خواهید کرد.

2. تغییرات محسوسی در موهای تان بروز می کند

وقتی تصمیم می گیرید موها را رنگ نکنید، باید خیلی صبور باشید و از یک دوره خاص و سخت بگذرید. این دوره که 2 تا 3 هفته زمان می برد، همان زمانی است که ریشه موها بیرون می زند و رنگ مو کدر و بدرنگ می شود و نیاز دارید دوباره موها را رنگساژ کنید. توصیه می کنیم برای گذر از این دوره برای این که ظاهرتان هم نازیبا نشود از رنگ های موقت استفاده کنید. حتی می توانید فقط در اطراف چهره چند تار مو را رنگ کنید تا چهره زیباتر دیده شود. از رنگ های قابل شستشو هم می توانید برای تغییر رنگ مو در مهمانی ها استفاده کنید.


3. حس می کنید موهای تان کدر و نازک شده اما واقعا این طور نیست

وقتی رنگ کردن مو را متوقف کنید، به نظر می رسد که مو کدر شده و نازک و ضعیف است اما واقعیت این است که رنگ کردن مو سبب ضخامت کاذب مو می شده است. با رنگ کردن کوتیکول مو متورم می شود و از سوی دیگر لایه رنگ که روی ساق مو می نشیند به آن حجم داده و احساس می کنید موهای ضخیم تری دارید. از طرف دیگر رنگ مو براقیتی غیر واقعی به مو می دهد، پس کاملا طبیعی است بعد از ترک عادت رنگ کردن مو احساس کنید موها کدر و نازک شده است.

4. حس می کنید رنگ چهره تان تغییر کرده اما واقعا اینطور نیست

وقتی مو را رنگ می کنید، رنگ چهره براق تر و روشن تر به نظر می رسد و شاید نیاز چندانی برای آرایش حس نشود اما با قطع رنگ کردن مو پوست صورت کدر و تیره تر به نظر می رسد و باید آرایش به نسبت غلیظ تری داشته باشید. تمرکز باید روی لب ها و چشم ها باشد.

5. جنس موهای تان تغییر می کند؛ گاهی مثبت، گاهی منفی

وقتی دست از رنگ کردن مو بردارید، مو جنسیت خود را نشان می دهد. اگر موی چربی دارید، معمولا رنگ کردن باعث کاهش میزان چربی و خشک شدن ساقه مو می شود، اما برخلاف باور عموم، رنگ کردن درمانی برای کاهش ترشح سبوم در کف سر نیست. بعد از توقف رنگ آمیزی شاید موهای تان به همان چربی قبل بازگردند که در این شرایط می توانید به کمک مصرف شامپوی مناسب، میزان ترشح چربی را کنترل کنید.

6. متوجه می شوید که واقعا چه نوع محصولاتی مناسب موی شماست

تا وقتی موی تان را رنگ می کنید، مجبورید از محصولاتی متناسب با موی رنگ شده استفاده کنید اما وقتی رنگ آمیزی را متوقف می کنید، تازه متوجه می شوید جنس واقعی موی شما چگونه است و به چه نوع محصولاتی نیاز دارید. معمولا متخصصان به افرادی که موهای سفید یا خاکستری دارند و دیگر نمی خواهند موهای شان را رنگ کنند، پیشنهاد می کنند از شامپوهای آبرسان حاوی اسید هیالورونیک استفاده استفاده کنند. این مولکول آب دوست است و هزاران برابر وزن خود آب جذب می کند و این خاصیت به زیبا و شاداب شدن مو کمک خواهد کرد. همچنین بعد از توقف رنگ آمیزی شما به محصولات جدیدی برای شکل دادن به موها نیاز دارید که از آن جمله می توان به موس ها اشاره کرد.

7. برای اثبات جوان بودن سراغ کار دیگری می روید

بسیاری از بانوان که پا به سن گذاشته اند، برای این که ثابت کنند هنوز جوان اند، موهای شان را رنگ می کنند. این افراد معمولا بعد از متوقف کردن رنگ کردن موهای شان برای اثبات این قضیه، ورزش و ایروبیک را امتحان می کنند که واقعا آنها را جوان و زیبا نگه می دارد.

8. به ظاهرتان بیشتر می رسید

جالب است بدانید خانم هایی که موهای شان را رنگ می کنند، کمتر به سایر ملزومات توجه دارند. برعکس خانم هایی که رنگ کردن مو را متوقف می کنند، توجه بیشتری به نوع پوشش خود و زیورآلات و حتی کیفی که در دست می گیرند، خواهند داشت.

9. مدل موی جدیدی انتخاب کنید

بعد از 40 سالگی همچنان می توان موهای بلندی داشت اما هر سنی و هر شخصیتی نوع مدل موی خاصی را می طلبد. اگر موهای تان را رنگ نمی کنید، هر از گاهی آن را تغییر دهید.

10. احساس آزادی خواهید کرد

وقتی برای پوشاندن موهای سفید و خاکستری موهای تان را رنگ می زنید، انگار خودتان را در سنی حبس کرده اید. خود را رها کنید. هیچ اشکالی ندارد که همه بفهمند شما به مرز 60 سالگی رسیده اید. دل تان را جوان نگه دارید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بی خیالِ رنگ موهای شیمیایی!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..