تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مساجد تاثیر بسزایی در حوزه های مختلف جامعه دارند

مساجد تاثیر بسزایی در حوزه های مختلف جامعه داردبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ظهر امروز مورخ چهارشنبه 19 مهر، همایش گرامیداشت سالروز تجدید میثاق کانون فرهنگی هنری مساجد با ولایت، در سالن اجتماعات آدینه برگزار شد.  این همایش در راستای سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت کانون های فرهنگی هنری مساجد برپاشده است.

در این همایش حجت الاسلام والمسلمین حمید رضا سلیمانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، برزین ضرغامی مدیرکل سازمان فرهنگ و ارشاد استان تهران، محمد حسین مقیمی استاندار تهران، حجت‌ الاسلام والمسلمین تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، حضور پیدا کردند.

برزین ضرغامی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ضمن خیر مقدم به حضار داخل سالن، گفت: خوشحالیم که باز توفیقی حاصل شد تا در خدمت اعضای کانون مساجد باشیم و بار دیگر سیاست ها و رسالت هایی که در پیش داریم را مرور کنیم و بتوانیم نگاهی داشته باشیم به آنچه در یک سال گذشته است.

وی در ادامه بیان کرد: ما اگر از بیرون نگاهی به امور کانون های فرهنگی هنری مساجد داشته باشیم، با مسائل و مشکلات بسیاری مواجه می شویم، باید به این توجه داشته باشیم مساجد تاثیر بسزایی در حوزه های مختلف جامعه دارد و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از فعالانی هستند که می توانند به کمک دولت بیایند.

ضرغامی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی،اظهار کرد: اگر بیانات مقام معظم رهبری در جامعه به خوبی تعریف و تبیین شود‌، بسیاری از مسائل و مشکلات ما حل و فصل خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، با بیان یکی دیگر از مباحث کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: اجرای فعالیت های دینی و ایجاد فضای دینی مذهبی از جمله مباحث کانون های فرهنگی هنری مساجد است که نیاز به به جذب نیروی های جوان دارد که انشاالله بتوانند استعدادهای جوان، شهرستان های استان تهران را جذب کنند.

ضرغامی در پایان خاطرنشان کرد: یک خواهش و انتظار از روحانیون و ائمه مساجد دارم که با همان زبان نرم و فعالیت های مختلف جوانان بیشتری را جذب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کنند.

حجت‌ السلام والمسلمین حمید رضا ارباب سلیمانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما امسال بیست و پنجمین سال از تاسیس حیات کانون فرهنگی هنری مساجد را پشت سر می گذاریم و از خداوند سپاسگزارم تا لطف فرمودند از همان ابتدای در تهران با حضور حجت الاسلام والمسلمین مهدوی کنی که افتتاح شد تا امروز این حرکت با شتاب زیادی برخوردار بود تاجایی که در همکنون همه مناطق پرچم های برافراشته کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را شاهد هستیم.

وی در ادامه با اشاره به بیانات امام راحل درخصوص مسجد اظهار کرد: وقتی ایشان مسجد را سنگر معرفی کردند، از همان ابتدا یک پیام روشنی را بیان کردند که ما در مساجد سنگربان هستیم. و این امر باعث شد تا مسجد در انقلاب به پایگاهی برای پیروزی انقلاب اسلامی باشد و در هشت سال دفاع مقدس سنگرهای پشتیبانی برای جبهه های جنگ بود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادامه‌ داد: این نگاه بلند امام راحل و آموخته های امام خمینی (ره) به ما آموخت که مسجد سنگر است و بدین معنا که مسجدی ها باید به نوعی حرکت کنند که مراقبت های لازم را از مسجد و انقلاب به عمل بیاورند.

حجت الاسلام والمسلمین ارباب سلیمانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سال ۹۱ و بیان بخش هایی از سخنرانی ایشان، اظهار​ کرد: ما برای اینکه مساجد را به جایگاه والای خود نزدیک کنیم وظیفه داریم تا شاخصه هایی که مقام معظم رهبری مطرح کرده اند را به عنوان نقشه راه مقابل خود قرار بدهیم تا فرهنگ مسجد حالت ایستایی پیدا نکند و رشد و بالندگی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اولین جمله ای مقام معظم رهبری اشاره داشتند وحدت بین ائمه مساجد با بسیج مسجد است، تا تفرقه بین مسجدی ها رقم نخورد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور با اشاره به آمار بدست آمده از سازمان اوقاف و امور خیریه، گفت: براساس آمار سازمان اوقاف و امور خیریه ما هشتاد و پنج هزار مسجد در کشور داریم به همین سبب باید ما درصدد شبکه جهانی مسجد باشیم، خود را محدود به مسجد محله خود نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در ادامه‌ی مراسم گفت: هرکدام از این عناوین فرهنگی و هنری کانون مساجد، بار معنایی خاصی و عمیقی دارند، مسجد یک مکان مقدس و پایگاهی است برای اینکه انسان مورد خضوع و خشوع خود در بندگی خویش را در پیشگاه خالق متعال به نمایش بگذارد.


وی در ادامه بیان کرد: مسجد مرکز ارتباط بنده با خالق است و از این مکان سعی می کند که به معراج برود. پس مسجد پایگاه عروج انسان به عرش اعلاست، خود مسجد در تاریخ اسلام و فرهنگ اسلامی به عنوان یک جریان فرهنگی اعتقادی و اجتماعی همیشه مورد توجه بوده است.


 تقوی افزود: پیامبر اکرم (ص) وقتی به رسالت مبعوث شد، مدت ۱۳ سال دوران رسالت، دوران عجیبی است، این برهه زمانی سرشار از مسائلی است که هرکدام از آنها می تواند برای جامعه اسلامی آموزنده باشد.

حجت‌ السلام والمسلمین تقوی گفت: نظام اسلامی و حکومت نبوی در مسجد متولد شده است و یک امت واحده باید فعالیت های خود را از مسجد آغاز کند. مسجد جایگاه عبادت و بندگی است.

محمدحسین مقیمی در این همایش طی سخنانی با اشاره به نقش مساجد در باورکردن فرهنگ اسلامی در کشور گفت: قبل و بعد از انقلاب اسلامی مسجد به عنوان پایگاهی برای موحدین و مروجان فرهنگ اسلامی در جامعه بوده است.

وی افزود: کسانی که با مسجد محراب، حسینیه سروکار دارند کمتر دچار انحراف و آسیب‌های مختلف می‌شوند این افراد کسانی هستند که اسلام را در مساجد آموختند.

استاندار تهران با اشاره به حضور جوانان در مساجد در دوران انقلاب اسلامی گفت: جوانانی را در دوران انقلاب دیدیم که با حضورشان در مساجد و فعالیتهای جهادی در پیروزی انقلاب اسلامی اثر گذاشتند شاگردان و یاران امام خمینی در این مساجد بود که اهداف نهضت امام خمینی را برای مردم بیان کردند.

مقیمی با اشاره به جایگاه مساجد در صدر اسلام یادآور شد: در صدر اسلام پیامبر(ص) مهمترین اقدامات و تصمیم‌گیری‌ها را در مساجد اجرا می‌کردند. لذا مساجد در آن دوران به عنوان پایگاهی مهم در نشر اسلام محسوب می‌شد.

استاندار تهران با اشاره به اهمیت هنر و لزوم به کارگیری آن در سطح و تبیین بهتر فرهنگ اسلامی در مساجد گفت: کانونهای فرهنگی و هنری مساجد با استفاده از ظرفیت هنرمندان می‌توانند موضوعات و مسائل مختلف کشور را در محیط مساجد به تصویر بکشند.

وی تاکید کرد: در گذشته جای هنر و طرح مسائل مختلف فرهنگی به شیوه جدید در مساجد خالی بود اما کانونهای فرهنگی هنری مساجد این نقص را رفع کردند

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مساجد تاثیر بسزایی در حوزه های مختلف جامعه دارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..