تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طنز؛ اشتغال زنان در کشورهای غربیِ خاک برسر

۶۱۲۸۳۳

۲۸۱  بازدید

نامه‌های کمتر دیده شده چارلی چاپلین به دخترش

نامه‌ قبلی که برایت نوشتم بیشتر جنبه شوآف داشت برای همین سعی می‌کنم در سلسه نامه‌های جدید، راه و روش زیستن در غرب خاک‌برسر را یادت بدهم. خودت می‌دانی در کشورهای غربی مثل تمام دنیا، حدود نصف جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند. اما بیشتر ....

شهاب پاک‌نگر در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

جرالدین دخترم! خوبی؟

نامه‌ قبلی که برایت نوشتم بیشتر جنبه شوآف داشت برای همین سعی می‌کنم در سلسه نامه‌های جدید، راه و روش زیستن در غرب خاک‌برسر را یادت بدهم. خودت می‌دانی در کشورهای غربی مثل تمام دنیا، حدود نصف جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند. اما بیشتر کسانی که وارد دانشگاه سراسری، آزاد و پیام نورشان می‌شوند زن هستن. تازه اگر سربازی نبود که جمعیت مردان دانشجو نصف می‌شد. اما برخلاف این حجم از فارغ التحصیل مونث، بازار کار دست مذکرهاست. به هرحال آن‌ها نان‌آور خانه‌اند. اصلا زن شاغل بُوَد در این زمونه بلا! حالا اگر به سرت زد که همین چهار تا فرصت شغلی را هم از پسرهاي مردم بگیری، این چیزهایی که می‌گویم را خوب گوش كن:

اول)
سعي كن دنبال يك شغل دولتی باشی كه دفترچه بيمه و حقوق سرموقع داشته باشد، فکر کنم ريیس‌جمهور وعده استخدام خانم‌ها را داده و در هفت هشت 10 سال آینده محقق بشود. اما اگر عجله داشتی و خواستی از طریق آگهی وارد شرکت‌های خصوصی بشوی، شرایطش را نگاه کن، صدی نود آقا می‌خواهند. اگر دیدی جایی نوشته:«به یک خانم مجرد، دارای روابط عمومی خوب نیازمندیم»، سریع بی‌خیال شو. تو نمی‌دانی روابط عمومی خوب چه ربطی به مهندسی مکانیک دارد اما آن‌ها خوب می‌دانند.

دوم)
اگر برای مصاحبه کاری رفتی و دیدی شخصی که با تو مصاحبه می‌کند، به جای اینکه به جواب سوال‌هایی که از تو پرسیده گوش کند، سعی می‌کند با بادی لنگوییج جوابش را بگیرد، سریعا محیط را ترک کن و بی‌خیال آن شغل شو. با اینکه زبان بدن هیچ‌وقت دروغ نمی‌گوید اما بعضی وقت‌ها زبان بدن‌ها باهم فرق دارد و ممکن است حرف همدیگر را درست نفهمید.

سوم)
دخترم! اگر استخدام شدي هرگز از همكارانت در مورد حقوق‌شان نپرس. بعضي‌ها به‌خاطر اقتضاي طبيعت‌شان باید حقوق بيشتري بگيرند. اصلا در غرب حقوق زن‌ها نصف مردهاست وگرنه برای چی مردهای به این خوبی را کنار بگذارند و بروند سراغ خانم‌ها؟! در ضمن برای افزایش حقوقت خیلی چانه نزن، ما از آن خانواده‌هاش نیستیم به هرحال.

چهارم)
وقتی برای مصاحبه رفتی و طرف اول کار به تو گفت:«خانم مهندس» فکر نکن با توجه به مدرک تحصیلی‌ات برای تو پیشوند قرار داده، در غرب خانم مهندس کسی است که شوهرش مهندس باشد وگرنه مهندسی که نتواند یک پنچری بگیرد، مهندس نیست!

پنجم)
در محیط کار باید یک شخصیت دو قطبی داشته باشی. درست صحبت کن! پدرت دیوانه نشده! مجبوری! در محیط کار غربی، اگر همیشه خنده‌رو باشی می‌گویند که كرم از خود درخت است، اگر هم اخلاقت همیشه گند باشد، پشت سرت می‌گویند «انگار از معده فیل افتاده!». سعی کن با رفتارهای غیرقابل پیش‌بینی همکارانت را غافلگیر کنی تا از یک امنیت روانی برخوردار باشی.

ششم)
زمانی که من این نامه را می‌نویسم، اینستاگرام وجود ندارد ولی هیچ همکاری را در اینستاگرامت ادد نکن. با خودت نگو پدرم اُمُل است. آنجا نه به زنش اعتمادی هست نه مردش! وقتی تمام عکس‌هایت بین همکارانت پخش شد، می‌فهمی چه غلطی کردی، دختره‌ چشم سفید!

هفتم)
بعدِ استخدام، برای تلگرامت یک خط اعتباری بخر. نمی‌دانم چه حکمتی است که در غرب، دست بچه‌ مردم به صورت اتفاقی و زرت و زرت می‌خورد به گوشی و یک‌سری استیکر و جوک‌های خاک برسری برای همکارهای خانم ارسال می‌شود. برای خودت می‌گویم، چون بعد از این اتفاقات طبیعی رفتار کردن هم یکجور نشانه محسوب می‌شود.

هشتم)
راستی اگر با مدرک فوق‌لیسانس از بهترین دانشگاه‌ها، بازهم مسئول دفتر شدی یا مسئول ساخت پاورپوینت، ناراحت نشو. انتظار نداری که تو مهندس باشی و یک مرد منشی؟! اصلا بهترین کار برای زن‌ها معلمی و کار در مهدکودک است. روی حرف پدرت حرف نزن! همینی که هست!




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طنز؛ اشتغال زنان در کشورهای غربیِ خاک برسر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..