تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دانش آموزان را از رویکرد کارمندی به کارآفرینی هدایت می کنیم

دانش آموزان را از رویکرد کارمندی به کارآفرینی هدایت می کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  همايش طرح آموزش‌های مهارتی كوتاه مدت ويژه مدارس با حضور سید محمد بطحايی وزير آموزش و پرورش، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه و جمعی از مسئولان مربوطه صبح امروز در ساختمان وزارت كار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شد.

در این برنامه زرافشان با اشاره به این که در برنامه های درسی جدید آموزش و پرورش براساس سند تحول، توجه ویژه ای به مهارت آموزی شده است ، اظهار کرد: از جمله این برنامه ها می توان به درس تفکر و سواد رسانه‌ای اشاره داشت.

آموزش مهارتی به دانش آموزان یک مطالبه دولتی است

وی با اشاره به اینکه امروز آموزش مهارتی مطالبه دولتی است، افزود: امروزه مطالبه عمومی جامعه این است که در برنامه های درسی بازنگری جدی داشته باشیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان این که مهارت آموزی در برنامه درسی ملی از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: براساس ویژگی‌های کار و فناوری، دانش آموزان باید ویژگی های لازم را برای بازار کار کسب کنند.

زرافشان تصریح کرد: شایستگی یادگیری مادام العمر باید برای دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد که آموزش و پرورش بخشنامه‌ای ۱۲ساله برای آن در نظر گرفته است.

وی عنوان کرد : پودمان‌های مهارتی در درس کار و فناوری برای انجام کارها و ایجاد توانمندی‌ها برای دانش آموزان در نظر گرفته است.

تحصیل ۳۸ درصد دانش آموزان در رشته های مهارتی

معاون آموزش متوسطه با اشاره به این که ۳۸ درصد دانش آموزان در رشته های مهارتی تحصیل می کنند، بیان کرد: موضوع آموزش یک مهارت به دانش آموزان شاخه نظری مورد توجه قرار گرفته است.

زرافشان تصریح کرد: در برنامه‌های پایه‌های تابستانی مسئله مهارت آموزی مورد توجه قرار گرفته است و حدود سه سال است که با همکاری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران دانش آموزان تحت پوشش آموزش‌های کارآفرینی قرار گرفتند.

وی افزود: رویکرد تربیت کارمندی را به رویکرد دانش آموزان کارآفرینی تبدیل کردیم تا از مهارت های خود برای تولید، اشتغال و رونق اقتصادی کشور استفاده کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیر مدارس مسئول اصلی تحول در مدرسه است همچنین خلق موقعیت های آموزشی از دیگر وظایف مدیران محسوب می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دانش آموزان را از رویکرد کارمندی به کارآفرینی هدایت می کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..