تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عباد‌ بن‌ مهاجر

عباد‌بن‌مهاجربه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وقتی در منزلگاه زباله، خبر شهادت مسلم‌بن‌عقیل دریافت شد، گروهی از امام حسین (ع) جدا شدند که از ان جمله برخی پیوستگان آبگاه جهینه بودند، اما عباد و عقبه و مجمع باقی ماندند و بر عهد خویش پای فشردند و به کربلا آمدند. عباد پس از عقبه، مُسن‌ترین یار آبگاه جهینه است. او مردی بصیر، شجاع، دوستدار اهل بیت، آشنا به جنایات و نیرنگ‌های بنی‌امیه بود. سن او در هنگام شهادت نزدیک به ۵۵ سال بوده است.

بنابراین گزارش، فضل‌بن‌زبیر کوفی از راویان قرن دوم هجری به عباد‌بن‌مهاجر اشاره می‌کند و او را از شهیدان کربلا و قبیله جهینه می‌داند. این یار شجاع و پاکباز، پس از پشت سر گذاشتن شب شورانگیز عاشورا و راز و نیاز عارفانه و عاشقانه با معبود، در صبحگاه عاشورا لباس رزم پوشید و همراه دیگر اصحاب، شهادت را پذیرفت.

خاطرنشان می‌شود عباد‌ بن‌ مهاجر در تیرباران صبح عاشورا، در کنار دو یار همراه خویش، خونین‌تن و خندان، با بال‌های پروازی که از بارش ده‌هزار چوبه تیر یافته بود در بی‌کرانگی وصل بال و پر گشود.


منابع:
۱. اعیان‌الشیعه
۲. حدائق‌الوردیه
۳. فرمان‌الهیجاء
۴. ابصارالعین
۵. تنقیح‌المقال
۶. الامام‌الحسین و اصحابه
۷. آینه در کربلاست (محمدرضا سنگری)

 

 


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عباد‌ بن‌ مهاجر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..