تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گمرک به دنبال ساماندهی وضعیت فعالیت فروشگاه‌های آزاد مرزی و فرودگاهی

مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک ایران در بخشنامه‌ای لزوم ساماندهی وضعیت فعالیت فروشگاه‌های آزاد در مبادی مرزی و فرودگاه‌های کشور را به گمرکات سراسر کشور اعلام کرد.

به گزارش شمانیوز:  گمرک ایران از گمرکات اجرایی خواسته تا با توجه به مفاد مواد ۹۲ تا ۹۴ قانون امور گمرکی و ۱۶۱ تا ۱۶۸ آیین‌نامه اجرایی آن و نیز لزوم ساماندهی وضعیت فعالیت فروشگاه‌های آزاد مستقر در مبادی مرزی و فرودگاه‌های کشور در چارچوب قوانین و دستورالعمل‌های مربوطه، مواردی را با دقت رعایت کنند که در زیر می‌آید.

انجام دقیق تشریفات امور گمرکی کالای وارده و خارجه به فروشگاه‌های آزاد براساس مفاد مورد اشاره فوق مندرج در قانون امور گمرکی وآیین‌نامه اجرای آن، با استفاده از ظرفیت‌های موجود در سامانه جامع امور گمرکی.

اجرای دقیق دستورالعمل شماره ۱۱۸۲۹۹‌/۹۵‌/۲۳۱  تاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۹۵  این مرکز مبنی بر وحدت رویه در نحوه فعالیت فروشگاه‌های آزاد و چگونگی ورود و نوع کالاها مورد تأکید است.

از ارائه هرگونه خدمات به فروشگاه‌های آزاد فاقد قرارداد با گمرک جمهوری اسلامی ایران و یا فروشگاه‌های آزادی که به هردلیل هنوز موفق به تمدید قراردادهای قبلی نشده‌اند، اکیداً خودداری شود.

تایید وضعیت و تمدید قرارداد فروشگاه‌های آزاد موکول به ایفای تعهدات ایفا نشده آن‌ها است.

از ورود موقت و فروش لوازم خانگی حجیم که قبلاً طی بخشنامه‌های مختلف به گمرکات اعلام شده در فروشگاه‌های مذکور خودداری شود.

هم‌اکنون براساس قوانین و مقررات متعدد، گمرک ایران ۶۴  نوع معافیت گمرکی را در انجام تشریفات گمرکی انواع کالاها اعمال می‌کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گمرک به دنبال ساماندهی وضعیت فعالیت فروشگاه‌های آزاد مرزی و فرودگاهی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..