تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رشد چشمگیر صادرات ایران به اندونزی

بر اساس آمارهای منتشر شده توسط گمرک ایران صادرات کالاهای غیر نفتی کشورمان به اندونزی در شش ماهه ابتدای سال جاری در مقایسه با مدت مشابه نسبت به سال گذشته377 درصد رشد نشان می‌دهد.

به گزارش شمانیوز: انور کمری، رایزن بازرگانی ایران در اندونزی، گفت:  بر اساس آمارهای منتشر شده توسط گمرک ایران، صادرات کالاهای غیر نفتی کشورمان به اندونزی در شش ماهۀ نخست سال جاری به 244.4 میلیون دلار رسید که این رقم در مقایسه با رقم 51 میلیون دلار سال گذشته در دورۀ مشابه ، نشان‌دهندۀ رشد 377 درصدی است.

وی افزود: بر اساس این آمارها، صادرات فلزات معمولی و مصنوعات آنها از جمله آهن، فولاد، سرب و روی از 28 میلیون دلار در شش ماهۀ ابتدای سال گذشته به 114 میلیون دلار رسیده که بیشترین تأثیر را در رشد صادرات شش ماهۀ ابتدای سال جاری داشته‌اند.

 کمری در ادامه اظهار داشت: سوخت‌های معدنی و مشتقات نفتی با 105 میلیون دلار و محصولات نباتی با 21 میلیون دلار صادرات، کالاهای بعدی تأثیرگذار در رشد صادرات کشورمان به اندونزی بوده‌اند. صادرات این محصولات در شش ماهۀ ابتدای سال گذشته به ترتیب 34 میلیون دلار و 280 هزار دلار بوده است.

گفتنی است، در گذشته حجم روابط تجاری ایران و اندونزی  به 1.8 میلیارد دلار نیز رسید که پس از اعمال تحریم‌ها این روند سیر نزولی به خود گرفت و حجم تجارت دو کشور به حدود 160 میلیون دلار در سال 92 کاهش پیدا کرد.  اکنون با گشایش‌های برجام، تحرک‌های اقتصادی و تجاری میان دو کشور در حال افزایش بوده و حجم مبادلات تجاری روند صعودی به خود گرفته است  به گونه‌ای که رشد صادرات کشورمان به اندونزی در دو سال اخیر نمایانگر این واقعیت است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رشد چشمگیر صادرات ایران به اندونزی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..