تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وضعیت اصلاح نژاد دام‌ کشور مناسب نیست

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه اقدمات مناسبی توسط وزارت جهاد کشاورزی برای اصلاح نژاد دام صورت نگرفته است گفت: با توجه به بحران آبی که در کشور داریم تداوم وضعیت موجود دامداری در کشور ممکن است منجر به از بین رفتن دام کشور در سالهای آینده شود.

به گزارش شمانیوز،‌ یوسف داودی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در نشست روز ملی دامپزشک (14 مهرماه) درباره اهمیت دامپزشکی اظهار کرد: در صورت عدم حضور و فعالیت‌ها در حوزه دامپزشکی خسارات و تلفاتی به مراتب بیشتر از جنگ جهانی جوامع را تهدید می‌کرد.

وی افزود: اصلاح نژادی در صنعت طیور کشور انجام شد که نسبت به گذشته این صنعت وضعیت بهتری را تجربه می‌کند  اما اصلاح نژاد در حوزه دام کشور توسط وزرات جهاد کشاورزی صورت نگرفته است.

عضو دامپزشک کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه بحران آب را در کشورمان لمس می‌کنیم تداوم وضعیت موجود دامداری در کشور ممکن است باعث از بین رفتن این صنعت شود و وزارت جهاد درباره اصلاح نژاد دام در این زمینه موفقیتی نداشته است.

وی تصریح کرد:‌در صنعت دام کشور باید از نژادهایی استفاده شود که کمترین میزان مصرف خوراک و علوفه را دارند و در عوض میزان بهره‌وری آنها بالا است.

داودی گفت: کنترل دامپزشکی باید زیر نظر وزارت بهداشت برود زیرا این امر در افزایش کیفیت دامپزشکی و فعالیت دانشجویان دامپزشکی موثر است.

منبع : ایرنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وضعیت اصلاح نژاد دام‌ کشور مناسب نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..