تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تیتر امشب/صنایع کوچک از برنامه های اعلامی تا واقعیت

  به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در برنامه تیتر امشب با موضوع "صنایع کوچک از برنامه های اعلامی تا واقعیت" با بیان اینکه تزریق پول به تولید بسیار مهم است، گفت: نرخ بهره 18 درصد تاثیر چندانی بر تولید ندارد و باعث تثبیت یک سری از کارخانه ها می شود و تنها جلوی افزایش بیکاری را می گیرد.

  

او تاکید کرد: نرخ بهره بانکی با سود 18 درصد برای تولید مناسب نیست، زیرا تعرفه ها را بالا می برد و به ترتیب قاچاق را به کشور سرازیر می کند. 

باستانی گفت: اگر بخواهیم تولید را حمایت کنیم باید یک سری گلوگاهها را اصلاح کنیم.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامیافزود: ما 10 میلیون مسافر داریم که حدود 27 میلیارد دلار کالا از طریق این مسافران وارد کشور می شود، اگر این عدد در حوزه پوشاک محاسبه شود، دیگر قادر به تولید پوشاک نیستیم و این در مورد سایر کالاها نیز صدق می کند.

 تیتر امشب/

باستانی ادامه داد: بانکها کفایت سرمایه اشان پایین است و توان جذب و سرمایه گذاری خارجی را ندارند، پس باید جذب سرمایه گذاری داخلی داشته باشیم.

 

 او تاکید کرد: اگر بتوانیم مشکل مالیات را حل کنیم شاید بتوانیم بخشی از مشکلات را حل کنیم.

وی افزود: وضع موجود مطلوب نیست زیرا صنایع چند سالی است که نوسازی نشده اند پس باید تامین مالی صورت بگیرد بعد به نوسازی پرداخته شود.

 بهرام شکوری عضو اتاق بازرگانی دیگر میهمان برنامه تصریح کرد: 30 هزار میلیارد دلار مصوب دولت برای حمایت از صنایع در نظر گرفته شده؛ اما هنوز چیزی پرداخت نشده است و همان مبلغ 16 هزار میلیارد دلار هم با تاخیر پرداخت شده است. 

 البته در کشور ما 85 درصد تولید متعلق به اس بی و صنایع کوچک است که نیاز به حمایت دارند.

 

  او تاکید کرد: یکی از پیشنهادات ما به دولت اینست که از این صنایع حمایت شود؛ تا اگر سودی در پی داشت، چرخ رقابت را بچرخاند. صندوق های بیمه می توانند بنگاه های اقتصادی کوچک و فعالان اقتصادی را حمایت کنند.

 تیتر امشب/

 شکوری گفت: دولت باید از این مجموعه ها مالیات کمتری بگیرد و هزینه های را کمتر کند؛ در صورتی که زیرساخت ها را توسعه دهد به تولید کمک می شود.

 شکوری گفت: باید از تجربه دنیا استفاده کنید؛ هدف ما بازکردن زنجیر از تولید است و باید بتوانیم با مشارکت بخش خصوصی تولید را مجددا راه اندازی کنیم. 

  

سجاد هاشمی رئیس شهرک صنعتی عباس آباد دیگر میهمان برنامه در گفتگویی تلفنی تصریح کرد: برای تولید، ایجاد فضای مناسب، به‌کارگیری بهترین سرمایه هر کشور یعنی سرمایه انسانی و منابع از جمله مهمترین اصول اولیه در این باره است. 

او گفت: 90 درصد تولید صنعت کشور، درگیر بانکها و منابع دولتی هستند که با گذشت بیش از 6 ماه از سال، هنوز درگیر 30 هزارمیلیارد دلار مصوب دولت هستیم که تا به دست مردم برسد، دوماه طول می کشد و دیگر تا پایان سال فرصتی برای تولید نمی ماند.

 

 هاشمی ادامه داد: سود این تسهیلات نیز از 18 درصد به 21 درصد رسیده است؛ علاوه بر آن صنایع کوچک با مشکلات بسیاری شامل بیمه تامین اجتماعی، برق هستند و  به امر تولید در شهرک های صنعتی اصلا توجه نمی شود. علاوه بر آن هر چه پیش می رویم برای صنعتگر و تولیدکننده مشکلات بیشتری ایجاد می کنند.


او تاکید کرد: در کشورهای صنعتی به تولیدکنندگان تسهیلات با بهره پایین می دهند، تا توان رقابت داشته باشند.

هاشمی گفت:  امروز بزرگترین معضل ما این است که به جای آماده سازی زیرساخت ها، برای هر مرحله چرخه اقتصادی باید 5 تا 6 بار مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شود. بخش تولید و صنعت اکنون تاوان بی تجربگی مالیات بر ارزش افزوده را می دهد.

منبع:وب سایت شبکه خبر

انتهای پیام/

 گفتگو و بررسی در ارتباط با وضعیت صنایع کوچک



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تیتر امشب/صنایع کوچک از برنامه های اعلامی تا واقعیت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..