تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تصاویری از اسناد خرید و فروش آب در موزه یزد

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۷۹ و هم‌زمان با برگزاری نخستین همایش بین‌المللی قنات، موزه‌ای در شهر یزد تأسیس شد که امروزه با عنوان موزه آب شهر یزد شناخته می‌شود. این موزه یکی از بی‌نظیرترین موزه‌های آب در دنیا است و محل مناسبی برای شناخت آثار و ابنیه تاریخی مربوط به آب به حساب می‌آید.

مدارک خرید و فروش آب را در موزه آب ببینید

مدارک خرید و فروش آب را در موزه آب ببینید

بنابراین گزارش، موزه آب شهر یزد در شمال میدان امیرچخماق قرار گرفته و در محل خانه کلاهدوز‌ها شکل گرفته است. این موزه لوازم مختلف حفر قنات، ابزار و ادوات اندازه‌گیری حجم آب، وسایل تأمین روشنایی در قنات، اسناد و مدارک خرید و فروش آب و وقف‌نامه‌های قدیمی را در مرکز دید عموم قرار داده است.

مدارک خرید و فروش آب را در موزه آب ببینید

مدارک خرید و فروش آب را در موزه آب ببینید

خاطرنشان می‌شود؛ کتابچه میراب‌ها و اسناد توزیع آب و ظروف نگهداری و حمل آب در موزه آب شهر یزد به نمایش گذاشته شده‌اند. این موزه یکی از دیدنی‌ترین موزه‌های شهر یزد به حساب می‌آید.

 


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تصاویری از اسناد خرید و فروش آب در موزه یزد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..