تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بخشی از پول‌های خورده شده فجر سهم فیلم کوتاه است

بخشی از پول‌های خورده شده فجر سهم فیلم کوتاه استکریم لک‌زاده کارگردان سینما با تحلیل و بررسی برگشت بخش فیلم کوتاه به جشنواره فیلم فجر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: بچه‌های صنف، رایزنی‌ها و زحمات بسیاری برای بازگشت بخش فیلم کوتاه به جشنواره فیلم فجر کشیدند و این اتفاق خوبی است. اما گویا فیلم کوتاه در زمان برگزاری، مانند وصله‌ای است که به جشنواره فیلم فجر چسبیده و ارتباطی با این رویداد ندارد و برخورد درستی با آن نمی‌شود.

 وی افزود: اگر قرار است بخش فیلم کوتاه مانند دیگر بخش‌های اصلی جشنواره بررسی شود و به نمایش درآید، باید از بخش فراخوان و داوری تا نمایش و بخش جایزه، طبق چارچوب حرفه‌ای این آثار را مورد ارزیابی قرار دهند.

وی ادامه داد: از طرفی ظاهرا قرار است حدود 10 فیلم از جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشن خانه سینما انتخاب و به جشنواره فیلم فجر ورود کنند که به نظرم درست نیست چون شاید فیلمسازی باشد که بخواهد فیلمش را به نیت جشنواره فیلم فجر تولید کند و نخواهد به دیگر جشنواره‌ها بفرستد.

این کارگردان اظهار داشت: آنچه مهم این است که باید دید، جشنواره فیلم فجر بخش فیلم کوتاه در تعریف واقعی خود دارد یا خیر. همچنین  دبیر این رویداد باید بر اساس سیاست‌گذاری‌ها پیش برود و فقط می‌تواند در بخش‌های جزئی دخل و تصرف کند نه اینکه با اعمال نگاه سلیقه‌ای خود شاهد تغییرات کلی در این رویداد فرهنگی و هنری باشیم.

کارگردان «کله سرخ» عنوان کرد: باید در چارچوب جشنواره فیلم فجر بخشی مانند فیلم کوتاه گنجانده شود و از همه مهم‌تر سیاست‌هایش معلوم باشد و هر ساله حذف و اضافه کلی در آن صورت نگیرد.

وی اذعان کرد: متاسفانه در این چند سال اخیر سیمرغ فیلم کوتاه ارزشی ندارد چون شاهد جایگاه ثابتی برای آن در جشنواره فیلم فجر نیستیم در صورتی که باید این بخش جزو لاینفک جشنواره باشد.

لک‌زاده خاطرنشان کرد: برخی‌ها باید بدانند بخشی از آن پولی که خورده شد و الان رو شده است، سهم فیلم کوتاه بوده است.

انتهای پیام/

اظهارات کارگردان کله سرخ درباره جایگاه فیلم کوتاه در جشنواره فجر



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بخشی از پول‌های خورده شده فجر سهم فیلم کوتاه است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..