تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برای پیشرفت فرهنگ و هنر نبا

نیکوخصلت: برای پیشرفت فرهنگ و هنر نباید چشم به دولت داشت/ تئاتر از "سیاست" آسیب های زیادی دیده است

به گزارش خبرآنلاین، سعید نیکوخصلت شامگاه شنبه در آئین افتتاح انجمن دانش آموخته های تئاتر تبریز در خانه هنرمندان تبریز افزود: راه اندازی تشکل های مردمی نظیر این مجموعه، حرکت از طرف اهالی فرهنگ و هنر برای قطع وابستگی و استقلال خواهد بود.

وی با اشاره به برخی سیاست های نادرست سالهای گذشته در محدود کردن برخی حوزه های اجتماعی گفت: متاسفانه حوزه ی فرهنگ و هنر ایران از "سیاست" آسیب های بسیاری دیده که تئاتر و هنرهای نمایشی هم از آن مستثنی نیست.

نیکوخصلت مشکل اغلب حوزه های اجتماعی و فرهنگی را نبود فلسفه و دیدگاه عملی خواند و افزود: برای موفقیت در یک عرصه، باید فاصله بین رویا و واقعیت کوتاه باشد تا بتوان به افق های ترسیم شده رسید.

وی یادآور شد: در کشورهای دیگر، انسان هر فکری کرده و قابلیت اجرایی داشته اتفاق افتاده اما اینجا بین رویا تا واقعیت ارتباط معناداری وجود نداشته است.

نیکوخصلت با بیان اینکه در کشور ما ایده ها در بطن خفه می شود و تنها بخشی از آنها جان سالم به در می کند تاکید کرد: وظیفه ی ارگان های دولتی و نهادهای عمومی نظیر شهرداری و شورای شهر، ایجاد بستر های مناسب برای عملی شدن ایده هایی است که توسط خود اهالی فن ارائه و به منصه ظهور می رسند.

وی ادامه داد: بزرگترین رقیب هر سیستم خودش است و باید برای تغییر مزاج مردم و مسوولان در حوزه فرهنگ و هنر تلاش کرد.

نیکوخصلت اظهار داشت: شورای شهر و کمیسیون فرهنگی به دنبال روش هایی است که حوزه ی فرهنگ و هنر را توانمند سازد تا نقش فعال تری در مسایل اجتماعی ایفا نمایند لذا در این راه آماده ی دریافت پیشنهادات تشکل های مردمی در این عرصه هستیم.

 

46

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برای پیشرفت فرهنگ و هنر نبا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..