تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قطاب سیب و هویج را حتما امتحان کنید

۶۱۰۶۵۰

۵۲۴  بازدید

قطاب، یک شیرینی بسیار خوشمزه و پرطرفدار بین مردم است. قطاب سیب و هویج یک نوع خوشمزه و مقوی از قطاب است که طرز تهیه آن را برایتان آورده ایم.

ماهنامه کیک و شیرینی - ماندانا حسین زاده: قطاب یک شیرینی بسیار خوشمزه و پرطرفدار بین مردم است. قطاب سیب و هویج یک نوع خوشمزه و مقوی از قطاب است که طرز تهیه آن را برایتان آورده ایم.


مواد لازم خمیر:


کره نرم: 250 گرم ماست: 1 پیمانه پودر قند: یک دوم پیمانه سرکه: 1 ق س بیکینگ پودر: 1 ق س آرد: 300 گرم
مواد میانی:
سیب: 3 عدد هویج: 2 عدد شکر: 5 ق س دارچین: 2 ق س گردو (خرد شده): 50 گرم
 قطاب سیب و هویج را حتما امتحان کنید


طرز تهیه:


کره نرم و پودر قند را با همزن خوب بزنید تا سبک و کرمی شود، ماست و سرکه را مخلوط کرده و به مواد اضافه کنید و یک دقیقه دیگر بزنید. مخلوط آرد و بیکینگ پودر را کم کم به مواد اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا جایی که خمیر نرمی حاصل شده و بدست نچسبد ممکن است بیشتر از میزان دستور آرد مصرف شود خمیر را در نایلون گذاشته و حدود یک ساعت در یخچال استراحت دهید سپس از یخچال درآورده تکه های کوچکی از خمیر جدا کرده و کمی ورز دهید. سپس روی سطح آردپاشی شده به ضخامت 3 میلی متر باز کنید و با کاتر گرد 6 سانتی ببرید از مواد میانی وسط خمیر گذاشته و خمیر را از وسط تا کنید 3 تا از نیم دایره های حاصل شده را طوری کنار هم قرار دهید که یک دایره بزرگ حاصل شده و حفره توخالی وسط بشکل مثلث متوازی الاضلاع باشد.


دقت کنید که قسمت صاف خمیر به داخل و قسمت کمانی به سمت بیرون باشد سپس دور خمیر را مثل قطاب بپیچید خمیر را در فر از پیش گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 20 دقیقه بپزید تا جایی که روی خمیر کمی طلایی شود. سپس از فر خارج نموده و پس از خنک نمودن روی آن پودر قند بپاشید.

نکته: برای تهیه مواد میانی سیب و هویج را پوست کنده و با رنده درشت رنده کنید شکر را روی آن پاشیده و روی حرارت ملایم بگذارید تا جایی که هر دو پخته و آب آن کامل کشیده شود، سپس از روی حرارت برداشته دارچین و گردو خرد شده را اضافه کرده و کنار بگذارید تا خنک شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قطاب سیب و هویج را حتما امتحان کنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..