تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولید دستگاه ماشین‌کاری صنعت خودرو توسط یک شرکت دانش‌بنیان

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان از اجرای پروژه ساخت، نصب و راه‌اندازی یک دستگاه ماشین سنتراکس CNC با پنج ایستگاه سه محور توسط این شرکت و با پشتیبانی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) خبر داد.

به گزارش شمانیوز، مهندس سلیمان یوسف‌پور، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: ماشین سنتراکس که دارای پنج ایستگاه سه محور است، بر اساس کنترلر زیمنس S7300 و عملکردهای حرکتی سرو موتور و اسکرو ساخته و راه‌اندازی می‌شود.

مهندس یوسف‌پور ضمن بیان این مطلب که شرکت‌های معتبر اروپایی نظیر SOMEX ، SUHNER و ... از سنتراکس (Centrax) جهت ماشین‌کاری انواع مختلف قطعات در قالب تولید انبوه استفاده می‌کنند، اظهار کرد: سنتراکس با استفاده از قابلیت حرکت یونیت‌های ماشین‌کاری در سه محور X ،Y ، Z و به‌طور CNC یک ماشین سنتر کامپکت (فشرده) و با انعطاف‌پذیری بسیار در مقایسه با ماشین سنترهای متعارف است.

وی گفت: این دستگاه قادر است پس از مرجع‌یابی، خود را آماده ماشین‌کاری هر قطعه‌ای کند.

مهندس یوسف‌پور تصریح کرد: این ماشین می‌تواند با ویژگی‌هایی که دارد، با دقت بالا و مانور بیش از حد خود به سرعت تمام قطعات مشخص شده در برنامه کامپیوتر خود را با تعویض ابزار و فیکسچرهای قابل انعطاف استاندارد و با سرعت تولید پنج برابر یک ماشین سنتر معمولی ماشینکاری کند.

وی ضمن بیان این مطلب که تولید این ماشین سنتراکس باعث بومی‌سازی دانش فنی ساخت اینگونه ماشین‌آلات خواهد شد، انعطاف‌پذیری (FLEXIBILITY)، تغییرپذیری (CONVERTIBILITY)، مقیاس‌دهی (MODULARITY) و تولید ۵ برابر ماشین سنتر (PRODUCTION) را به‌ عنوان ویژگی‌های این دستگاه برشمرد که وجه تمایز آن با سایر دستگاه‌های جایگزین است.

مهندس یوسف‌پور در خصوص موارد کاربرد این دستگاه گفت: ماشین سنتراکس با ایجاد شرایط مطلوب برای مجموعه‌های کوچک و متوسط قطعات فلزی که نیاز مبرمی برای ماشین‌کاری تولید انبوه دارد، طراحی شده و با تغییر روی فیکسچر می‌تواند بیش از ۲۰ نوع قطعه فلزی را ماشین‌کاری کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان افزود: ماشین سنتراکس با ۱۵ محور CNC در صنایع مختلف از جمله خودرو، لوازم خانگی و ... به‌کار می‌رود.

وی گفت: تمام قطعات مربوط به شاسی و بدنه، صفحات، میز ایندکس و بخشی از یونیت‌های ماشین‌کاری، ساخته و خرید قطعات خارجی نیز انجام شده و فقط تکمیل تابلو برق، یونیت‌ها و مونتاژ باقی مانده است.

مهندس یوسف‌پور با اشاره به فعالیت شرکت پارس لوجیک در زمینه صنایع ماشین‌سازی و ساخت تجهیزات مرتبط، گفت: تجهیزات تولیدی این شرکت ماشین‌آلات CNC و دستگاه‌های تراش بوده و هم اکنون با دریافت گواهی‌های کیفی مختلف از مراجع داخلی و خارج از کشور، به انجام فعالیت‌هایی نظیر یونیت‌سازی، ساخت میز ایندکس، ساخت ماشین‌های مخصوص و ماشینکاری قطعات فلزی مشغول است.

وی ادامه داد: شرکت ما تاکنون بیش از ۳۱۰ دستگاه ماشین‌آلات مخصوص و همچنین در حدود ۱۸۰ دستگاه یونیت‌های مختلف سوراخکاری را طراحی، تولید و عرضه کرده است.

مهندس یوسف‌پور با پیش‌بینی فروش سالانه پنج دستگاه از ماشین سنتراکس با ۱۵ محور CNC در بازار ایران و با اشاره به این مطلب که شرکتشان ساخت دستگاه سنتراکس را طی قراردادی اجرا خواهد کرد، گفت: شرکت ما در حال مذاکره جهت فروش دو دستگاه از آن برای دیگر صنایع داخلی است.

مدیرعامل این شرکت با اشاره به قیمت ۱۳۰ تا ۲۵۰ میلیون تومانی یک دستگاه CNC منفرد گفت: با تهیه یک دستگاه مجتمع با پنج ایستگاه کاری، صرفه‌جویی مناسبی در هزینه‌های تولید کارگاه‌ها و کارخانجات انجام خواهد شد.

وی افزود: همچنین این نوع دستگاه‌ها جهت انبوه‌سازی قطعات کاربرد دارد و در این راستا با برخی شرکت‌های تولیدکننده داخلی جهت فروش دستگاه به آن‌ها مذاکره شده است.

منبع:ایسنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولید دستگاه ماشین‌کاری صنعت خودرو توسط یک شرکت دانش‌بنیان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..