تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزاری سالگرد شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی در سه استان/ فیلم زندگی چهارمین شهید محراب ساخته می‌شود

تیتر سالگرد شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی در سه استان کشور /پژوهش برای ساخت فیلم برای چهارمین شهید محراببه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری سی و پنجمین سالگرد شهادت چهارمین شهید محراب آیت الله العظمی اشرفی اصفهانی روز شنبه ۱۵ مهر برگزار شد.

در آغاز مراسم عطاءالله اشرفی اصفهانی مدیر عامل بنیاد شهید محراب اشرفی اصفهانی گفت: هر سال با فرا رسیدن سالگرد چهارمین شهید محراب آیت الله العظمی اشرفی اصفهانی، ستادی برای برگزاری مراسم یادبود تشکیل می‌دهیم.

وی ادامه داد: برای امسال از دو ماه گذشته ستاد تشکیل شده است و تلاش ما این است که متفاوت از سال های گذشته مراسم را برگزار کنیم. قرار است امسال در سه نقطه کشور تهران، اصفهان و کرمانشاه مراسم سالگرد برگزار شود.

اشرفی اصفهانی در خصوص برگزاری این سه مراسم عنوان کرد: روز چهارشنبه در مسجد جامع امیر المومنین در محله مرزداران همزمان با سالروز شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی مراسم خواهیم داشت که حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی به عنوان مهمان و سخنران ویژه حضور دارند. از همه مردم، خانواده های شهدا و جانبازان برای حضور در این مراسم دعوت می کنیم تا مراسم باشکوهی برگزار شود.

مدیر عامل بنیاد اشرفی اصفهانی در خصوص برگزاری مراسم سالگرد در استان کرمانشاه اظهار داشت: امسال در استان کرمانشاه مراسم باشکوهی خواهیم داشت. در این استان ما پنج روز برنامه داریم که هر پنج روز را به شهید محراب و جوانان، شهید محراب و روزی حلال، شهید محراب و نماز اول وقت، شهید محراب و ولایت فقیه و شهید محراب و مساجد نامگذاری کرده‌ایم.

وی افزود: با همکاری عزیزان در استان کرمانشاه ستادی را تشکیل داده‌ایم و قرار است دیداری با خانواده شهدا برگزار شود. همچنین همایش طلاب را خواهیم داشت.

وی در خصوی به صدا در آوردن زنگ مدرسه در سالروز شهید آیت‌الله اشرفی اصفهانی گفت: در همه مدارس استان و شهرستان‌های کرمانشاه زنگ مدرسه به خاطر شهید محراب زده می شود و قرار است سر مزار یادبود ایشان در کرمانشاه برنامه هایی خواهیم داشت.

وی در خصوص سخنران مراسم در کرمانشاه گفت: حجت السلام و المسلمین رستگاری به عنوان سخنران در مراسم خاطره گویی خواهد کرد. در ضمن بعد از ۱۶ سال کتاب بحران قرآن آیت الله اشرفی اصفهانی به تعداد ۵ هزار نسخه بازنشر خواهد شد.

عطاءالله اشرفی اصفهانی در خصوص مراسم بزرگداشت در اصفهان عنوان کرد: مراسم سالروز شهید محراب در اصفهان، روز جمعه ۲۱ مهر ماه برگزار می شود و شبکه استانی اصفهان آن را پوشش خواهد داد.

مدیر عامل بنیاد اشرفی اصفهانی در خصوص وجود دو مقبره برای این شهید بزرگوار در اصفهان و کرمانشاه تصریح کرد: زادگاه شهید اشرفی اصفهانی، اصفهان بود. ایشان شاگرد آیت‌الله بروجردی بودند که از او خواسته بود به کرمانشاه بروند. این شهید بزرگوار مدت‌ها در کرمانشاه فعالیت کرد. بعد از شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی در کرمانشاه، پیکر شهید در تخته فولاد اصفهان دفن شد. بعد از تشییع شهید متوجه می‌شوند، بخشی از بدن آن بزرگوار در زمان ترور در محراب باقی مانده است. با تماسی که با امام خمینی (ره) در آن زمان گرفته می شود، امام (ره) می فرمایند که به دلیل اینکه شهید آیت الله اشرفی اصفهانی سه دهه در کرمانشاه فعالیت داشتند، یادبودی برایشان در کرمانشاه در نظر بگیرند. به همین دلیل شهید آیت الله اشرفی اصفهانی دو مقبره دارد.

وی در خصوص بنیاد شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی گفت: این بنیاد در سال ۹۴ با حضور مرحوم هاشمی رفسنجانی و علی جنتی وزیر سابق ارشاد افتتاح شد.

اشرفی اصفهانی افزود: بنیاد شهید محراب آیت‌الله اشرفی اصفهانی، در سال گذشته کار پژوهشی درباره این شهید شروع کرده است و سر رسیدی را انتشار داده که هر روز یک جمله از شهید در آن نوشته شده است. قرار است که سررسیدی داشته باشیم که جملات چهار شهید محراب در آن نوشته شود.

وی از ساخت فیلمی درباره شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی خبر داد و گفت: با پژوهش هایی که انجام داده ایم، قرار است فیلم سینمایی درباره ایشان ساخته شود و بیشتر تمرکز ما برای نشان دادن جوان ۱۹ ساله‌ای به نام محمد حسین خداکرمی است که به منافقان می‌پیوندد و آیت الله اشرفی اصفهانی را ترور می‌کند. تاکنون با نرگس آبیار و محمدحسین مهدویان برای ساخت این فیلم صحبت‌ کرده‌ایم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزاری سالگرد شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی در سه استان/ فیلم زندگی چهارمین شهید محراب ساخته می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..