تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فواید استفاده از میز کار ایستاده

۶۰۸۴۷۳

۵۹۲  بازدید

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: زیاد نشستن برای سلامت‌تان ضرر دارد اما آنهایی که کارشان مستلزم پشت میز نشینی‌های طولانی است راهی ندارند جز اینکه چند ساعت یکجا بنشینند. در یک هفته، افراد به طور متوسط هر روز ۵ ساعت و ۴۱ دقیقه پشت میز می‌نشینند و ۷ ساعت می‌خوابند.

این نتایج تحقیقی است که در سال 2012 توسط انجمن روانشناسی بریتانیا انجام شد. این مطالعه دریافت آنهایی که در محل کارشان بیشتر می‌نشینند به احتمال زیاد بیرون از محل کارشان هم بیشتر می‌نشینند و زمان طولانی‌تر نشسته بودن، با کاهش سلامت روحی و روانی ارتباط داشته است.

کارشناسان توصیه می‌کنند برای خنثی کردن اثرات طولانی نشستن، هر ده دقیقه از جا بلند شوید و حرکت کنید. اما رعایت این توصیه همیشه هم راحت نیست. یک راه حل خوب، استفاده از میزهای ایستاده است که تا حدود زیادی اثرات نامطلوب سبک زندگی یکجا نشینی را کم‌رنگ کند. میز ایستاده میزی است که شما می‌توانید در حالی که ایستاده‌اید یا یک روی چهارپایه‌ی بلند نشسته‌اید روی آن بنویسید، بخوانید و با لپ تاپ و کامپیتوترتان کار کنید. استفاده از میز ایستاده به شما کمک می‌کند مقدار زمان نشستن‌ در ساعات کاری را کم کنید.

 فواید استفاده از میز کار ایستاده


۱. پیشگیری از چاقی


بیشتر ایستادن تا نشستن در روز به شما کمک می‌کند بیشتر کالری بسوزانید. سوزاندن کالری بیشتر از آنچه می‌خورید، رمز داشتن یک وزن ایده آل و سالم است. به همین دلیل است که کارشناسان توصیه می‌کنند در محل کار به جای میز و صندلی‌های معمولی از میزهای ایستاده استفاده کنید. نشستن‌های طولانی مدت، ارتباط نزدیکی با چاقی و بیماری‌های متابولیکی دارد.


۲. کاهش ریسک سرطان


کمبود تحرک بدنی می‌تواند ریسک ابتلا به سرطان‌ها گوناگون را بیشتر کند. هنوز دقیقا معلوم نیست چرا نشستن‌های طولانی، احتمال سرطان را افزایش می‌دهد اما این امکان وجود دارد که ساعت‌ها یکجا نشستن، میزان پروتئین واکنشی C را در افراد بالا ببرد که می‌تواند از عوامل ابتلا به سرطان باشد.


مطالعه‌ای در سال 2015 نشان داد زیاد نشستن با ریسک بالاتر ابتلا به سرطان در زنان، مخصوصا سرطان‌های سلول‌های پلاسما، سینه و تخمدان مرتبط است. این ریسک بالا حتی بعد از در نظر گرفتن شاخص توده‌ی بدنی، فعالیت بدنی و سایر فاکتورها نیز وجود داشت.


۳. افزایش طول عمر


ایستادن باعث می‌شود بدن‌تان نوعی فعالیت بدنی انجام دهد که در نتیجه، ریسک انواع بیماری‌ها مانند دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی کم خواهد شد.


مطالعه‌ای در سال 2012 نشان داد طولانی نشستن، احتمال دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد اما احتمال ابتلا به دیابت، قوی‌تر بوده است. دانشمندان نتیجه گرفتند کاستن از زمان یکجا نشستن و داشتن سبک زندگی فعال می‌تواند احتمال مرگ زودرس را کم کند.


۴. تنظیم قند خون


همیشه یادتان باشد که سبک زندگی یکجا نشینی، یعنی افزایش احتمال دیابت نوع دوم. با استفاده از میز ایستاده می‌توانید به پاکسازی قند از خون‌تان کمک کنید. در واقع این یک راه ساده برای جلوگیری از افزایش ناگهانی قند خون بعد از خوردن غذا است که برای سلامتی مضر است. مطالعه‌ای در سال 2014 دریافت محیط کار با میزهای ایستاده، افزایش ناگهانی قند خون بعد از غذا خوردن را فرو می‌نشاند.


۵. اصلاح وضعیت بدن و غلبه بر درد


نشستن پشت میز برای ساعت‌های طولانی می‌تواند وضعیت بدنی‌تان را تغییر داده و دردهایی در کمر و گردن‌تان ایجاد کند. برای بهبود وضعیت بدن و تسکین درد، میز ایستاده بسیار مفید است. همین حرکت ساده‌ی ایستادن، قدرت بدن را بالا برده که در نتیجه منجر به اصلاح وضعیت بدن خواهد شد. وقتی از میز ایستاده استفاده می‌کنید و اسکرین کامپیوترتان نسب به چشم‌های‌تان در وضعیت استاندارد قرار می‌گیرد، مجبور نیستید قوز کنید.


مطالعات نشان داده تغییر وضعیت نشسته به ایستاده هر ۳۰ دقیقه در طول یک روز کاری، نسبت به تمام مدت نشستن، منجر به کاهش قابل توجهی در میزان خستگی و درد پایین کمر در افراد چاق یا دچار اضافه وزن در محل کار می‌شود.

 
۶. افزایش کارآمدی


استفاده از میز ایستاده، کاٰرآمدی و خلاقیت را در محل کار بیشتر می‌کند. مطالعه‌ای که در این مورد انجام شد، کارآمدی واقعی را بین آنهایی که از میزهای ایستاده استفاده می‌کردند و آنهایی که پشت میزهای معمولی نشسته بودند به مدت ۶ ماه مقایسه و بررسی کردند. بعد از شش ماه، مشخص شد افرادی که از میزها ایستاده برای کار کردن استفاده کرده بودند، تقریبا ۴۵ درصد کارآمدتر از آنهایی بودند که نشسته کار انجام داده بودند.


توصیه‌هایی برای اینکه بهترین بهره را از میزهای ایستاده ببرید


بدن‌تان را آرام آرام و تدریجا با میزهای ایستاده تطبیق دهید. اگر به یک باره از طولانی نشستن به تمام وقت ایستادن تغییر عادت دهید ممکن است دچار پا درد و کمر درد شوید. بنابراین اگر عادت دارید ۶ ساعت یکجا بنشینید، ابتدا آن را به ۵ ساعت برسانید و کم کم این زمان نشستن را کمتر و کمتر کنید. هر چند طولانی یکجا نشستن برای سلامت‌تان خیلی مضر است، اما زیاد ایستادن هم می‌تواند به پاهای‌تان فشار وارد کند. از این رو توصیه می‌شود به طور متناوب بنشینید و بایستید.

به ازای هر یک ساعت نشستن، یک ساعت هم پشت میز ایستاده کار کنید. وقتی با میز ایستاده کار می‌کنید باید اسکرین کامپیوترتان با قد شما تناسب داشته باشد تا هم راحت باشید و هم به چشم‌های‌تان فشار نیاید و هم کمرتان درد نگیرد. برای غلبه بر خستگی ناشی از ایستادن، پاهای‌تان را مدام حرکت دهید تا عضلات‌ پاهای‌تان جریان خون مناسب‌شان را حفظ کنند.


اگر روی میز ایستاده‌تان از کامپیوتر استفاده می‌کنید، جای کیبورد و موس را تغییر دهید تا مچ دست‌تان راحت باشد. همچنین می‌توانید از پدهای مناسب برای موس‌تان کمک بگیرید تا مچ دست‌تان هنگام کار با موس، تحت فشار نباشد.


حتی اگر از میز ایستاده استفاده می‌کنید هم باید یادتان باشد استراحت‌های کوتاه برای حرکت کردن و کشیدن عضلات‌تان داشته باشید. این کار هم ذهن‌تان را شفاف کرده و هم خستگی چشم‌های‌تان رابرطرف می‌کند.

اگر دیدید در حالت ایستاده، تمرکزتان کم می‌شود، از زمان نشستن‌تان برای انجام کارهایی که نیاز به تمرکز بیشتر دارند استفاده کنید. اگر از نظر بدنی شرایطش را داشته باشید می‌توانید از میزها تردمیل دار استفاده کنید که همزمان با انجام کار، پیاده روی هم بکنید. یادتان باشد برای استفاده از میز ایستاده‌ی تردمیل‌دار باید حتما کفش‌های راحت به پا کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فواید استفاده از میز کار ایستاده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..