تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کمبود ۲۵ هزار مدرسه مسکن مهر تا پایان سال ۹۶/ ۱۸ درصد مدارس کشور نیازمند مقاوم سازی است

کمبود ۲۵ هزار مدرسه مسکن مهر تا پایان سال ۹۶/ ۱۸ درصد مدارس کشور نیازمند مقاوم سازی استبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمد تقی نظرپور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در مراسم تجلیل از روسای مجامع خیرین مدرسه سازی بیان کرد: در کل کشور ۱۰۷ هزار مدرسه و ۵۳۰ هزار کلاس درس با زیربنای ۶۴ میلبون متر مربع وجود دارد که از ابتدای سال ۹۶ تا اول مهر ۴۰۹ پروژه‌های مشارکتی شامل ۱۹۳۴ کلاس درس و زیربنای ۲۱۹ هزار متر مربع که اعتباری معادل ۲۲۰ میلیارد تومان برای آن برآورد شده است.

 وی افزود: از ابتدای سال تا اول مهرماه تعداد پروژه‌های مردمی و خیری ۳۳۴ پروژه در قالب ۱۳۴۰ کلاس درس که زیر بنای آن ۱۴۲ هزار متر مربع با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس عنوان کرد: بنیاد برکت تا سال ۹۶ تعداد ۹۱۹ پروژه که شامل ۴۷۳۶ کلاس درس را ایجاد کرده است که حدود 0/9 درصد پروژه‌های کشور توسط این بنیاد بوده که زیربنای آن ۷۵ هزار مترمربع و اعتباری معادل ۳۱۳ میلیارد تومان را داشته است همچنین در مورد بنیاد علوی حدود ۷۰ پروژه شامل ۲۰۹ کلاس درس و زیربنایی معادل ۱۶ هزار و ۷۲۰ متر مربع و اعتباری ۱۶ میلیارد تومانی هزینه کرده است.

وی افزود: ۲۴۳ مدرسه درمسکن مهر ساخته شده که حدود ۳ هزار کلاس درس است و ۲۴۰ مدرسه در دست اجرا داریم که شامل ۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس بوده، اما نیاز ما ۲۵ هزار کلاس است و با توجه به اینکه تا پایان سال ۹۶ مسکن مهر در اختیار افراد قرار داده خواهد شد، ساخت این تعداد بسیار دشوار است.

نظرپور افزود: پروژه‌های تخریب و بازسازی در دست اجرا حدود ۶ هزار کلاس بوده و ۶۱ هزار کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی است که ۴۶ درصد از ۱۳۱ هزار کلاس درس است که در مجموع ۶/۱۱ درصد کلاس‌های درس نیازمند تخریب و بازسازی است که اعتباری ۱۱ هزارمیلیارد تومانی نیاز است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۲۹ کلاس درس در دست اجرا است که یک درصد در دست اجرا است که حدود ۷۵ درصد نیاز به مقاوم سازی است و در کل کشور 18/1درصد نیازمند مقاوم سازی است که پنج هزار میلیارد اعتبار مورد نیاز است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: در استاندارد سازی سامانه گرمایشی و سرمایشی از سال ۹۰ با ۲۸۱ هزار کلاس درس استانداردسازی شروع شده و ۵۷ درصد فضا‌ها استاندارسازی شده و ۱۴ درصد در دست استانداردسازی است ۲۹ درصد طرح از سال ۹۰ باقی مانده است که در مجموع 15/6 درصد نیازمند استاندارد سازی گرمایشی است و اعتبار حدود ۷۴۷ میلیاردتومان نیاز است که ظرف سه سال کار انجام شود.

نظرپور تصریح کرد: پروژه‌های به بهره برداری رسیده ۱۱۷۸ بوده که ۵ هزار و ۳۸۰ کلاس درس بوده است که حدود ۷۱۸ هزار متر مربع به فضا‌های موجود آموزش و پرورش اضافه شده است.

4 درصد کلاس‌های هنرستان‌ها تخریبی است

وی به استان‌های دارای بیشترین کلاس تخریبی اشاره داشته و عنوان کرد: کلاس درس تخریبی در مقطع ابتدایی ۶۳ درصد، در مقطع متوسطه اول ۱۲ درصد، در مقطع متوسطه دوم ۱۹ درصد و در هنرستان ۴ درصد است.

نظرپور با اشاره به اینکه خیرین برخی از پروژه‌های نیمه تمام دولتی را به بهره برداری رساندند، افزود: کلاس‌های خشت و گلی و فرسوده یک هزار کلاس بوده و اعتبار مورد نیاز ۵۰۰ میلیاردتومان است.

وی با بیان اینکه ۱۱ استان سرانه استاندارد کمتر از متسوط کشوری دارد، گفت:: تهران و البرز از جمله استان‌هایی است که وضعیت نامطلوب دارد که نیاز به زیربنای ۵ میلیون متر مربع ۶ هزار میلیارد اعتبار دارد که نیاز به کمک سازمان مدیریت دارد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس یادآور شد: برای دستیابی به سرانه استاندارد 8/39متر به ۲۵۰ هزار کلاس درس نیاز است که زیربنایی ۳۷ میلیون متر مربع و اعتباری ۴۶ هزار میلیارد تومانی نیاز دارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کمبود ۲۵ هزار مدرسه مسکن مهر تا پایان سال ۹۶/ ۱۸ درصد مدارس کشور نیازمند مقاوم سازی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..