تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چه میوه‌هایی در فصل پائیز و زمستان نباید مصرف شوند

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خوردن زیاد غذاها و موادی که مزاج سرد و مرطوب دارند به‌خصوص غذاهای صنعتی، یخ‌زده (فریزری)، زودپخت‌ها (فست‌فود‌ها)، غذاهایی که مواد نگهدارنده و بنزوات سدیم دارند، خوردن گوشت گوساله، مرغ صنعتی و... موجب بروز بلغم زیاد در بدن می‌شود.

همچنین افراط در مصرف میوه‌ها و سبزیجات سردی مانند خیار، هندوانه، کیوی، گوجه، کاهو، تره و ... در فصول پائیز و زمستان به تشدید بلغم منتهی می‌شود.

آلودگی صوتی، شنیدن صداهای گوش‌خراش، آلودگی هوا، حضور در محیط سرد و مرطوب و قرار گرفتن در معرض باد سرد و مرطوب مخصوصاً بادی که از کوههای شمالی می‌وزد هم بلغم را می‌افزاید.

نوشیدن آب، دوغ و نوشابه‌ها در حین غذا خوردن و نیز ناشتا یا همراه با میوه و سبزیجات، تولید بلغم مضاعف می‌کند.

برای آگاهی بیشتر از ویژگیها و نشانه‌های مزاج بلغم می‌توانید این مطلب را بخوانید:

سید جواد علوی درباره مزاج سرد و تر اظهار کرد: از دیدگاه طب ایرانی افراد به مزاج‌های مختلف سرد و خشک, گرم و خشک, سرد و تر, گرم و تر تقسیم می‌شوند.

به‌گفته وی کسانی که مزاج سرد و تر دارد, نبضی ضعیف و سست دارند و فاصله زمانی بین ضربان‌ها در این افراد زیاد است؛ این افراد پوستی سرد و عمدتاً مرطوب دارند، بدن این افراد بیشتر از چربی تشکیل شده تا عضله، به همین دلیل بدن این افراد عمدتاً عضلانی نیست.

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: بدن افرادی که دچار غلبه سردی و تری هستند، در هوای سرد به‌ راحتی گرم نمی‌شود و سرما تا مدت زیادی در بدن این افراد، باقی می‌ماند.

علوی تصریح کرد: خواب افرادی که دارای مزاج سرد و تر هستند یا غلبه سردی و تری دارند, زیاد بوده و عمدتاً افرادی تنبل و سست‌اند و عموماً افرادی آرام، تودار و در عین حال کُند هستند؛ به افراد سرد و تر در اصطلاح عامیانه بلغمی گفته می‌شود.

وی یادآور شد: زمستان دارای طبع سرد و تر است و افرادی که دارای مزاج سرد و تر یا غلبه بلغم دارند, توصیه می‌شود در هر وعده، تنها یک نوع غذا مصرف کند چرا که بهتر هضم شود و مشکلات گوارشی کاهش پیدا می‌کند چرا که چنین طبعی بیشتر دچار بیماری‌های معده می‌شوند.

این کارشناس طب سنتی گفت: افرادی که دچار مشکلات گوارشی هستند؛ بهتر است که فقط یک نوع میوه در هر وعده مصرف کنند زیرا مصرف چند نوع میوه با مزاج‏‏‌ها و سرعت هضم مختلف، باعث ضعف معده، نفخ، درد شکم و تولید مواد بیماری‏‌زا می‏‌شود.

علوی در پایان یادآور شد: توصیه می‌شود, در زمستان، از خوردن میوه‌های تابستانه مانند هندوانه و خیار، پرهیز شود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

میوه‌هایی که نباید در پائیز و زمستان مصرف شوند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چه میوه‌هایی در فصل پائیز و زمستان نباید مصرف شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..