تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتقاد کارگردان سینما از رویکرد جشنواره فجر نسبت به آثار مستند

انگار بخش مستند فرزند خوانده جشنواره فیلم فجر استسیدمحمدرضا هاشمیان مستندساز درباره بررسی فضای بخش مستند در جشنواره فیلم فجر به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: با توجه به حضور دو دوره در این جشنواره و زیر نظر داشتن آن در دیگر سال ها می توان گفت مشکل اصلی این جشنواره در بخش مستند این است که مانند فرزند خوانده به آن نگاه می‌کند.

وی افزود: همیشه در جشنواره فیلم فجر به صورتی برنامه‌ریزی می‌شود که گویی بخش مستند را برای رفع تکلیف در کنداکتور خود و در بدترین زمان ممکن یعنی ساعت‌هایی که هیچ بازخوردی ندارد، قرار می‌دهند در نتیجه با کمترین توجه از طرف خبرنگاران و سینماگران روبرو می‌شود.

وی ادامه داد: این سال‌ها به دلیل سیاست‌گذاری‌های اشتباه متولیان برگزارکننده جشنواره فیلم فجر، بخش مستند نتوانسته آن طور که باید و شاید و به نسبت اهمیتی که دارد تاثیرگذار و حضور چشمگیری داشته باشد.

این مستندساز اذعان داشت: البته نمی‌توان از خبرنگاران و دیگر حاضران در جشنواره به دلیل عدم پیگیری فیلم‌های مستند به نسبت آثار سینمایی خرده گرفت چون بیشترین دغدغه آنها دیدن و پوشش خبری فیلم‌های سینمایی است در نتیجه می‌توان فهمید مشکل جای دیگری وجود دارد.

این کارگردان تصریح کرد: اگر قرار است بخش مستند، سینمایی پیشرو و متولی باشد باید در مورد آن برای حضور در جشنواره فیلم فجر بازنگری صورت بگیرد و مانند آثار سینمایی بها داده شود.

گفتنی است؛ سیدمحمدرضا هاشمیان با فیلم «رئیس الوزراء» در بخش مستند سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتقاد کارگردان سینما از رویکرد جشنواره فجر نسبت به آثار مستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..