تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ارسال یک ستاره مصنوعی به فضا!

ارسال یک ستاره مصنوعی به فضا!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،محققان آمریکایی در یک پروژه قصد دارند یک سازه فضایی از جنس الماس مصنوعی را به مدار زمین بفرستند که همانند یک ستاره از زمین قابل رویت خواهد بود.

این سازه که از جنس الماس مصنوعی ساخته خواهد شد در یک ماهواره مکعبی قرار گرفته و با استفاده از موشک "فالکون 9"(Falcon 9) متعلق به شرکت اسپیس‌ایکس"(SpaceX) در اوایل سال 2018 به فضا پرتاب شود.

الماس مصنوعی یا الماس کشت شده الماسی است که طی فرایند مصنوعی برخلاف الماس‌های طبیعی که ضمن فعل و انفعالات زمین‌شناسی ساخته می‌شود، بوجود می‌آید.

پس از آنکه این محموله به مدار پایینی زمین در ارتفاع 575 کیلومتری برسد همانند یک بالن بسط و گسترش می‌باید و طول آن به حدود 33 متر خواهد رسید.

این ستاره مصنوعی به آرامی حرکت خواهد کرد و روشنایی آن در حد صورت فلکی دب اکبر خواهد بود.

در این پروژه چندین مرکز علمی و هنری مختلف نظیر موزه هنر نوادای آمریکا فعالیت و همکاری دارند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

آمریکا یک "ستاره مصنوعی" به فضا می‌فرستد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ارسال یک ستاره مصنوعی به فضا!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..