تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مدیریت منابع مالی، برنامه راهبردی دانشگاه امیرکبیر

معتمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مدیریت منابع مالی برنامه راهبردی دانشگاه امیرکبیراحمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر در گفت و گو با  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: بودجه همیشه به عنوان یک موضوع کلیدی در دانشگاه ها مطرح است و دانشگاه‌های دولتی هم چون متکی به بودجه‌های دولتی هستند بنابراین دولت که با مشکل بودجه مواجه می‌شود در پی آن همه دستگاه‌ها از جمله دانشگاه ها نیز با این مسئله درگیر می‌شوند.

وی ادامه داد: متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات دولت، مشکلات بودجه‌ای دانشگاه‌ها نیز بیشتر شده است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر افزود: در همه دانشگاه های دنیا یا نسل سوم به دلیل داشتن اختراع و با فروش از این طریق کسب درآمد کرده و نیازی به بودجه دولت ندارند.

معتمدی بیان کرد: در حال حاضر برترین دانشگاه های دنیا 50درصد بودجه خودشان را از طریق فروش اختراعاتی که در دانشگاه انجام می شود، تامین می کنند.

ضرورت افزایش  تحقیقات دانشگاهی با درآمدهای اختصاصی دانشگاه ها

وی عنوان کرد: باید درآمدهای اختصاصی دانشگاه را با تحقیقات افزایش دهیم، البته دولت هم باید به دانشگاه توجه ویژه ای داشته باشد، زیرا در مقایسه با دانشگاه‌های بین‌المللی و منطقه، دانشگاه‌های ایران بودجه کمی در اختیار دارند.

رئیس دانشگاه امیرکبیر افزود: دولت هم بودجه صدرصدی را به دانشگاه پرداخت می کند ولی متاسفانه این بودجه ها کفاف دانشگاه را نمی دهد و باید برای تامین نیاز دانشگاه از محل های جایگزین و یا غیره کسب درآمد کنیم.

معتمدی از توسعه دانشگاه و مدیریت منابع مالی در برنامه راهبردی این دانشگاه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

رئیس دانشگاه امیرکبیر یادآورشد: با داشتن بودجه کافی می توان به ارتقای جایگاه علمی دانشگاه و حضور مؤثر در چرخه تولید علم و فناوری جهانی دست یافت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مدیریت منابع مالی، برنامه راهبردی دانشگاه امیرکبیر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..