تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ارتقای رتبه علمی ایران در جهان / آیا رویای ساخت هواپیما به واقعیت می پیوندد؟/ مسکن‌های طبیعی سردرد/ به زودی روستایی مدرن در ماه ایجاد می‌شود

ارتقای رتبه علمی ایران در جهان / آیا رویای ساخت هواپیما به واقعیت می پیوندد؟/ مسکن‌های طبیعی سردرد/ به زودی روستایی مدرن در ماه ایجاد می‌شود به گزارش خبرنگار خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر امروز موفق به رصد اخبار علمی پزشکی نشده‌اید، برترین اخبار امروز این سرویس خبری را از نگاه کاربران در ادامه دنبال کنید.

ساخت هواپیمای ایرانی از رویا تا واقعیت

ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی کشور توانسته با استفاده از محققین و مخترعین به طرح‌های بسیار زیادی برای ساخت هواپیما برسد و به تکنولوژی طراحی سیستمی دست پیدا کرده‌ایم که می‌تواند هواپیماهای 68 تا 72 نفر را بسازد. از طراحی هواپیماهای کوچک و سبک شروع کرده‌ایم و به هواپیماهایی با ظرفیت 70 نفررسیده‌ایم، اکنون هم هدفمان این است که بتوانیم به هواپیماهایی با ظرفیت 150 نفر که از مدت‌ها قبل بحث آن  مطرح بوده برسیم.

جوش‌های صورت زنگ خطر ابتلا به چه بیماری‌هایی هستند؟

جوش صورت به دلیل‌های مختلفی ایجاد می‌شود، اما بیماری و آسیب برخی از اعضای بدن، رعایت نکردن بهداشت شخصی، داشتن استرس و اضطراب، کم خوابی و دیرخوابی، کم آبی بدن، یبوست، خوردن مواد غذایی ناسالم و سرشار از چربی همگی می‌تواند سبب آکنه و جوش صورت در افراد شود.

نسخه‌ای گیاهی برای درمان سردرد/ موثرترین مسکن‌های طبیعی

زنجبیل یک گیاه دارویی است. این گیاه در درمان سردرد، تهوع و استفراغ بعد از عمل جراحی، کشیدگی عضله، گلو درد و دندان درد استفاده می‌شود.

زندگی روستایی در کره ماه در آینده‌ای نزدیک

 کارشناسان آژانس فضایی اروپا، ESA اعلام کرده اند تا سال ۲۰۳۰ امکان ساخت پناهگاه برای زندگی انسان‌ها در سطح کره ماه به وجود می‌آید که قابلیت نگهداری از ۶ الی ۱۰ نفر را دارد که این میزان در سال ۲۰۴۰ به ۱۰۰ نفر رسیده و تا سال‌ ۲۰۵۰ هزاران انسان خارج از کره زمین زندگی خواهند کرد.

درمانی شگفت انگیز برای حساسیت به بادام زمینی

کارشناسان با استفاده از پروتئین بادام زمینی موفق به درمان و کنترل حمله های آلرژی در کودکان مستعد حساسیت غذایی شده اند و کودکان مبتلا به آلرژی به بادام زمینی، یک بار در روز به مدت 18 هفته مقدار مشخصی از پروتئین این دانه آجیل را دریافت کرده‌اند که به تدریج سبب شده حساسیت آنها به بادام زمینی کاهش پیدا کند.

 ادویه‌ای برای درمان آرتروز

از ادویه زنجبيل براي مقابله با التهاب و درد، تسکين ماهيچه‌های دچار جراحت، درمان درد و خستگی استفاده مي‌شود. اين ادويه همچنين درمان متداولی برای مشکلات هاضمه است و با رشد بيش از حد باکتريهای غيرمفيد روده مقابله می‌کند. ترکيبات موجود در زنجبيل به شکلی مشابه داروهای ضدالتهابی نظير ايبوبروفن عمل مي‌کنند و از آن برای درمان آرتروز استفاده می‌شود.

شیردهی نوزاد در ساعات اولیه بعد از تولد زمینه‌ساز تداوم شیردهی مادران

به منظور پيشگيري از بيماری‌ها و مرگ و مير شيرخواران و كودكان، تشويق و ترغيب مادران به تغذيه شيرخوار با شيرخود از نکات حائز اهمیت در جامعه می باشد.

تداوم فعالیت پایگاه های سنجش نوآموزان تا پایان مهرماه

 پایگاه‌های سنجش تا پایان مهرماه برای نوآموزان بدو ورود به دبستان اعلام آمادگی کرده است و به فعالیت ادامه می دهد.

تا کنون 98 هزار نوآموز دبستانی کار سنجش خود را انجام داده و بیش از 2 هزار نوآموز نیز نوبت گیری کرده‌اند و تا زمانی که کار سنجش نوآموزان ادامه یابد فعالیت پایگاه ها تداوم خواهد داشت.

 فعالیت 100 درصدی بیمارستان های دولتی در ایام عاشورا و تاسوعا

در ایام تعطیل عزاداری حسینی، تمام بیمارستان های دولتی با تمام پتانسیل موجود، فعالیت خود را ادامه خواهند داد و طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده نیروی انسانی و کادر درمانی کافی در بیمارستان ها حضور خواهند داشت.

ایران به رتبه ۱۸ علمی جهان رسید

فریدون مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم اعلام کرد که ایران به رتبه ۱۸ علمی جهان رسیده است.

 انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ارتقای رتبه علمی ایران در جهان / آیا رویای ساخت هواپیما به واقعیت می پیوندد؟/ مسکن‌های طبیعی سردرد/ به زودی روستایی مدرن در ماه ایجاد می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..