تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توصیه‌های پلیس به هیات‌های عزاداری

۶۰۶۷۲۴

۱۸  بازدید

انتخاب: معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور ناجا توصیه‌های خود را با هیات‌ها و عزاداران اعلام کرد.

 سرهنگ مهری - معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور ناجا توصيه هاي پليس به هيات‌های برگزار كننده مراسم، دستجات و رانندگان را تشريح كرد.


سرهنگ مهري توصيه به هيات هاي برگزاركننده مراسم را چنين عنوان كرد:

١-با خدمت گزاران خود در مجموعه پليس راهور براي انتظام بخشي هرچه بيشتر در برگزاري مراسم همكاري و ساعات محدوديت هاي ترافيكي را مراعات كنند.

٢- نظر به اين كه به موجب ماده ١٩١ و ١٩٣ آئين نامه راهور، عبور وسايل نقليه به منظور پيشگيري از وقوع حوادث رانندگي از بين دستجات عزاداري و نيز سوار شدن و سوار كردن اشخاص روي ركاب و قسمت هاي بيروني وسايل نقليه ممنوع است، لذا به منظور حمل وسايل صوتي و طبل و ... براي احراي مراسم، حتما از چرخ دستي مناسب استفاده شود. زيرا عوامل پليس، از تردد وسايل نقليه از بين دستجات عزاداري جلوگيري به عمل خواهند آورد.

٣- در نصب داربست ها و ايجاد ايستگاه هاي صلواتي، به گونه اي اقدام شود كه با كمترين اشغال سطح پياده راه ها و سواره روها، مشكلات ترافيكي براي عابران(عزاداران) و وسايل نقليه فراهم نشود.

٤-در هنگام پخش نذورات به نحوي اقدام شود كه از ايجاد گره هاي ترافيكي جلوگيري و به ماموريت خودروهاي امدادي نيز خللي وارد نشود.

معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور ناجا به مسئولين دسته ها و هيات هاي عزاداري تاكيد كرد حتما عزاداران در موقع عبور از عرض معابر احتياط بيشتري داشته باشند.

سرهنگ مهري افزود: در هنگام دسته روي مخصوصا شب ها، كمترين سطح سواره رو را در اختيار بگيرند و عزيزانی كه هميار محرّم هستند، در قسمت های ابتدا و انتها و كنار دستجات مراقب حركات خودروها و به ويژه موتورسيكلت سواران باشند.

او ادامه داد: از طريق مصاحبه به خانواده های عزيز توصيه شود در هنگام حضور در مراسم، مواظب خردسالان خود باشند و از ورود ناگهاني آنها به سطح سواره رو جلوگيری كنند.

معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور ناجا افزود:"چنانچه قصد تردد با خودروها را دارند، حتي الامكان از خودروهاي سواري و اتوبوس كه پيش بيني شده استفاده كنند و از سوار شدن دسته جمعي در قسمت اتاق بار و روي سپر اتومبيل ها خودداري كنند.

او توضيح داد: چنانچه قصد دارند با وسيله نقليه شخصي در محل عزاداري و تجمع دستجات عزاداري حضور داشته باشند، حتما محدوديت هاي ترافيكي را مد نظر قرار داده و با پليس همكاري كنند تا موجب انتقال خودرو نشود.

سرهنگ مهري همچنين به رانندگان وسيله نقليه توصيه كرد: از سلامت فنی وسايل نقليه اطمينان حاصل كرده و از سالم بودن چراغ هاي ضروری خودرو به ويژه چراغ هاي جلو و قرمز، مطمئن شوند.

او با اشاره به اين كه رانندگان حتما به محدوديت هاي ترافيكي توجه لازم را داشته باشند، توضيح داد: نسبت به رعايت بيشتر مقررات براي پيشگيری از تصادفات و آسيب رساندن به سلامتي خود و ديگر عزاداران عزيز توجه جدي كرده و نسبت به اعتبار بيمه نامه شخص ثالث، اقدام كنند.

معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور ناجا افزود: با توجه به لزوم بيشتر حفظ شعالر اسلامي و حرمت ماه محرم و عزاداران عزيز، از رفتارهاي مغاير شئون سلامي و قانوني خودداري كرده تا هزينه هاي سنگين چنين رفتارهايي ناشي از اعمال مقررات از سوي پليش كه مي تواند منجر به توقيف خودروي آنها نيز بشود، مواجه نشوند.

سرهنگ مهري همچنين به شهرداري ها و مسئولان دستگاه هاي حفار و اصلاح معابر يادآور شد،برنامه ريزي لازم براي حضور ناوگان عمومي مسافربري دز خيابان ها و مسيرهاي اصلي انجام شود.

او افزود: ضمن خودداري از حفاري در مسير دستجات عزاداري و كاروان هاي حسيني (ع) سريعا نسبت به رفع نواقص پياده راه ها و پاكسازي مسير تردد عزاداران، اقدام كنند و ايمن سازي لازم با نصب علائم و تجهيزات ضروري و وفق مقررات، صورت گيرد.

سرهنگ مهري در پايان به مسئولين ادارات برق نيز توصيه كرد، نسبت به تامين روشنايي مسيرهاي عبور عزاداران حسيني (ع) در شب ها اقدام كرده و نواقص موجود را سريعا رفع كنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توصیه‌های پلیس به هیات‌های عزاداری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..