تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شیردهی نوزاد در ساعات اولیه بعد از تولد زمینه‌ساز تداوم شیردهی مادران

مژگان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد

مژگان مظلوم پزشک مشاور انجمن ترويج تغذيه با شير مادر در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: فرهنگ تغذیه از شیر مادر نیازمند ترويج تغذيه شيرخوار با شيرمادر است که در سال های گذشته شاهد ارتقاء این فرهنگ در جامعه بوده‌ایم.

مظلوم افزود: به منظور پيشگيري از بيماري ها و مرگ و مير شيرخواران و كودكان تشويق و ترغيب مادران به تغذيه شيرخوار با شيرخود از نکات حائز اهمیت در جامعه می باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: در روزهای آتی نیز دوره کوتاه مدت حرفه ای از طریق دانشگاه علوم پزشکی و انجمن علمی ترویج تغذیه با شیر مادر برای آموزش خانم‌های علاقمند، افراد با حوزه کاری نوزادان، متخصص نوزادان، ماماها ، پرستاران ، پزشکان عمومی و غیره برگزارمی شود.

پزشک مشاور انجمن ترويج تغذيه با شير مادر تصریح کرد: انجمن ترويج تغذيه با شير مادر با هدف ارتقاء سطح دانش و عملکرد اقشار مختلف در زمینه مزایای شیر مادر ، مهارت مشاوره با مادر ، رفع مشکلات احتمالی شیردهی و دوره های کوتاه مدت خواهد داشت که خوشبختانه مطالعات خانواده ها در خصوص مزایای شیرمادر بالا رفته است.

وی در ادامه اظهار کرد: تشويق و ترغيب مادران به تغذيه شيرخوار نیازمند همکاری پرسنل بیمارستانی است که در ساعات اولیه بعد از تولد فرزند با اولین تماس پوستی مادر و نوزاد و شیردهی ساعات اولیه زمینه ساز تداوم شیردهی باشند.

مظلوم افزود: حمایت پزشکان و کادر پزشکی برای شیردهی موفق تضمینی برای ارتقاء فرهنگ تشويق و ترغيب مادران به تغذيه شيرخوار با شيرخود و گام عملیاتی سلامت نوزادان و در سال های آتی تربیت نسلی سالم و با نشاط خواهد بود.

وی گفت: انجمن ترويج تغذيه با شير مادر اطلاع رساني گسترده درباره مزاياي شيرمادر ، خطرات تغذيه مصنوعي، ارائه كمك هاي مشورتي در جهت رفع مشكلات مادران شيرده، تشويق و ترغيب پزشكان و صاحبنظران بهداشت و تغذيه در اجراي تحقيقات علمي و كاربردي ، تاليف ، ترجمه و انتشار مقالات ، مجلات ، نشريات و فراهم كردن وسايل كمك آموزشي و كتب مفيد علمي در زمينه فوق، تلاش در جهت حمايت از مادران باردار و شيرده از طرق قانوني و اطلاع رساني به خانواده ها در جهت اعتلاي علم و آگاهي نسبت به تغذيه با شيرمادر دارد که امیدواریم شاهد ارتقا فرهنگ تغذیه نوزادان از شیر مادر باشیم.

انتهای پیام/

نقش پرستاران بیمارستان در تداوم شیردهی مادران



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شیردهی نوزاد در ساعات اولیه بعد از تولد زمینه‌ساز تداوم شیردهی مادران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..