تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش حضور دانشگاه‌های ایرانی در رتبه‌بندی جهانی

افزایش حضور دانشگاه‌های ایرانی در رتبه‌بندی جهانیبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در پنجمین جشنواره مهریاد، که به مناسبت تقدیر از برگزیدگان آموزشی، پژوهشی و دانشجویی موسسه آموزش عالی مهرالبرز برگزارشد، گفت: طبق گزارش پایگاه نوآوری جهانی که کشورها را براساس محورهای مختلف، بالغ بر 85 شاخص مورد ارزیابی قرار می دهد، رتبه ایران در سال 2013 در سطح جهانی 113 بود که در سال 2017 به 75 تغییر یافته است و عمدتا این تغییر در موضوع آموزش عالی بوده است.

وی افزود: در ابتدای شروع به کار دولت یازدهم، تنها یک دانشگاه از ایران در پایگاه رتبه بندی تایمز به عنوان دانشگاه برتر ثبت و اعلام شده بود که این عدد امسال به 18 دانشگاه افزایش یافته است.

دبیرکل شورای عالی علوم ، تحقیقات و فناوری افزود: علیرغم خبرهای منتشر شده مبنی بر کاهش تولید مقالات علمی در کشور، سهم ایران در سال 2013 در تولید مقاله علمی در جهان1.3درصد بوده است که امسال این عدد در پایگاه ISI به 1.95درصد و در پایگاه اسکوپوس 1.97درصد افزایش یافته است.

پیشرفت دانشگاه‌های ایران  در تولید مقاله ‌های برتر

وی با تاکید بر انتشار مقاله های برتر گفت: سهم ما در سال 2012 در تولید ده مقاله برتر 0.8 درصد بوده که امسال این عدد به 2.4 درصد رسیده که این بسیار ارزشمند است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم اظهار داشت: رتبه ایران در رشته مهندسی اقیانوس از 16 در سال 2013 به 9 در سال 2017، در مهندسی هوا و فضا از 17 در سال 2013 به 11 در سال 2017، در مهندسی انرژی از 9 در سال 2013 به 5 در سال 2017، در مهندسی عمران از 13 در سال 2013 به 9 در سال 2017، در مهندسی شیمی از 8 در سال 2013 به 5 در سال 2017، در مهندسی صنایع از 15 در سال 2013 به 12 در سال 2017 و در مهندسی نانو از 7 در سال 2013 به 5 در سال 2017 ارتقا پیداکرده است.

وی افزود: طبق آمار منتشر شده از سوی پایگاه های استنادی از وضعیت علمی نسبی بسیار بالایی در منطقه برخورداریم به طوری که رتبه علمی ایران در منطقه و در پایگاه اسکوپوس رتبه اول و در پایگاه ISI رتبه دوم اعلام شده است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به اینکه ما از مرحله تولید و انتشار مقاله گذشته ایم و نیاز به یک تحول و ورود به یک عرصه جدید داریم، گفت: در حال حاضر نظام آموزشی و علمی کشورمان به سمتی می رود که خروجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ایجاد موقعیت های شغلی جدید از طریق فارغ التحصیلان است.

وی تاکید کرد: این تحول نیازمند ایجاد یک اکوسیستم است، بدین معنی که چرخه علم تا ثروت آن، از کلاس آموزشی، مرکز پژوهشی، مرکز نوآوری، مرکز رشد، مرکز کارآفرینی و... همه در کنارهم در یک دانشگاه وجود داشته باشد.

 معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: دانشگاه باید محیطی را ایجاد کند که زمانی که دانشجویی فارغ التحصیل می شود احساس کند که انباشتی از تجربه و دانش را همراه خود می تواند وارد جامعه کند و اثرگذاری بهتری داشته باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش حضور دانشگاه‌های ایرانی در رتبه‌بندی جهانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..