تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راهیابی دو فیلم ایرانی به جشنواره فیلم توکیو

۶۰۵۷۷۸

۱۷  بازدید

فیلم «اِو» در بخش اصلی و فیلم «زندگی بدون زندگی» در بخش «آینده آسیا»، سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو به روی پرده می‌روند.

خبرگزای ایسنا: فیلم «اِو» در بخش اصلی و فیلم «زندگی بدون زندگی» در بخش «آینده آسیا»، سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو به روی پرده می‌روند.

راهیابی دو فیلم ایرانی به جشنواره فیلم توکیو

به نقل از سایت رسمی جشنواره فیلم توکیو، فیلم «اِو» یا «خانه» به کارگردانی اصغر یوسفی‌نژاد در بخش رقابتی این رویداد معتبر سینمایی با 14 فیلم‌ از کشورهای فرانسه، ایتالیا، آلمان، ژاپن، ترکیه، بلغارستان، مالزی، گرجستان و قراقستان رقابت خواهد کرد.

اِو (خانه) به عنوان یکی از آثار برتر سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر و در یازدهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان به عنوان خلاقیت و استعداد درخشان برگزیده شده است.

این فیلم به زبان ترکی و با زیرنویس فارسی اکران می‌شود و همه صحنه‌های آن در شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی فیلمبرداری شده است و روایتگر زندگی دختری به نام سایه است که به‌خاطر ازدواج، از شش سال پیش ارتباطش را با خانواده‌ خود قطع کرده است و زمانی به خانه برمی‌گردد که طبق وصیت پدرش مأموران جسد او را به اتاق تشریح منتقل می‌کنند. اما «سایه» نمی‌تواند با این وصیت نامتعارف کنار بیاید.

از بازیگران این فیلم می‌توان به محدثه حیرت، رامین ریاضی، غلامرضا باقری، صدیقه دریانی، نرجس دل‌آرام، پریناز پاشازاده، سیروس مصطفی، اکبر شریعت، میثم ولی‌خانی، فریبا سهرابی، وحیده نویدی، رضا محمودی، حامد غفارپور و حسام کاظمی اشاره کرد.

اکران این فیلم به تهیه‌کنندگی و کارگردانی اصغر یوسفی‌نژاد از ۲۳ام مهرماه در سینماهای گروه هنر و تجربه در سراسر کشو آغاز خواهد شد.

راهیابی دو فیلم ایرانی به جشنواره فیلم توکیو

اما فیلم «زندگیِ بدون زندگی» نیز در بخش "آینده آسیا" جشنواره جهانی توکیو به روی پرد می‌رود.

کاوه معین فر این فیلم را کارگردانی کرده و جعفر محمدی، صاحب امتیاز و سردبیر عصر ایران تهیه‌کنندگی آن را بر عهده داشته است.

«زندگی بدون زندگی» اولین فیلم بلند داستانی است که در عصر ایران تهیه شده است و بدین ترتیب، عصر ایران اولین سایت ایرانی است که در کنار فعالیت های رسانه‌ای، بخش فیلمسازی اش را نیز فعال کرده است.

عباس عطایی، امیر وزّان و مرجان صادقی بازیگران اصلی فیلمی هستند که در خلاصه داستان آن آمده است: «ساتیار مدرس موسیقی است و پدرش به سرطان مبتلا شده و در میانه مرگ و موسیقی، این زندگی است که جریان می یابد».

"زندگیِ بدونِ زندگی" اولین فیلم بلند کارگردان و تهیه کننده است.

سی‌اُمین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو از تاریخ 24 اکتبر تا سوم نوامبر (2 تا 12 آبان 96) در پایتخت ژاپن برگزار می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راهیابی دو فیلم ایرانی به جشنواره فیلم توکیو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..