تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تصویری دیدنی از شهر تدمر

تصویری دیدنی از شهر پالمیرابه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نام پالمیرا ( تدمر)، شهر باستانی استان حمص در سوریه، بعد از تصرف به دست داعش، بر سر زبان‌ها افتاد، شهری تاریخی که قدمت آن به قرن یک و دوم میلادی بازمی‌گردد و پیشینه هنر و معماری‌اش آن را به مروارید صحرا و عروس کویر معروف کرده بود. این  جاذبه‌ تاریخی  با ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو، هر ساله بیش از 150 هزار جهانگرد را به سوی خود می‌کشید.

سال 2015 ( اردیبهشت سال 94 ) داعش پالمیرا را تصرف کرد و پس از آن ویرانی‌های بسیاری در آن به جا گذاشت. آثار تاریخی زیادی از جمله تندیس معروف شیراللات  و تخریب سر در مهم این قلعه از جمله آنهاست. 

 ارتش سوریه، حدود 10 ماه بعد، در مارس 2016 میلادی،  تدمر را به خاک سوریه بازگرداند و طی چند مرحله به پاکسازی مین‌ها، بمب‌ و تله‌های انفجاری کار گذاشته شده  توسط داعش  اقدام کرد. در کنار تصاویر ارسالی از پهپادهای روسیه، از ویرانه‌های شهر، دیدن تصویر زیر نیز خالی از لطف نخواهد بود؛  تصویری از درون کابین بالگرد تهاجمی در حال پرواز  روسیه بر فراز شهر باستانی پالمیرا.

خلبان

انتهای پیام/

قلعه پالمیرا از دید خلبان روسی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تصویری دیدنی از شهر تدمر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..