تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




این خودروی خورشیدی اندازه یک توستر انرژی مصرف می‌کند!

این خودروی خورشیدی اندازه یک توستر انرژی مصرف می‌کند!

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، این خودرو که ظرفیت چهار سرنشین را دارد تحت نظارت تیم "سان سوئیفت"(Sunswift) تولید شده و قرار است در مسابقات جهانی فناوری‌های خورشیدی "بریجستون"(Bridgestone)‌ در 8 اکتبر سال جاری میلادی نیز شرکت کند.

در این مسابقات 47 تیم از 21 کشور شرکت می‌کنند. بر روی بدنه این خودرو که "وایولت"(Violet) نام دارد، 284 سلول خورشیدی میکروکریستالی تعبیه شده است که توان خروجی مفید آنها مجموعا 1.1 کیلووات است و تاکنون مسافتی در حدود 4300 کیلومتر را پیموده است، هر چند که در مسابقات پیش رو قرار است مسافتی در حدود 3021 کیلومتر پیموده شود.

این خودرو که از دسته خودروهای نسل ششم محسوب می‌شود موفق شده است به رکورد سریع‌ترین خودروهای برقی خورشیدی در سال‌های 2011 و 2014 دست پیدا کند.

"سیمبا کوستلر"(Simba Kuestler) سرپرست تیم سان‌سوئیفت گفت: وایولت به خانواده خودروهای "سدان"(صندوقدار) شباهت زیادی دارد اما با این تفاوت که به اندازه یک توستر چهار تکه برق مصرف می‌کند و همچنین امکانات رفاهی و تهویه مطبوع در آن تعبیه شده است.

وی افزود: سیستم مسیریابی، دوربین و حسگر دنده عقب و وای‌-فای در وایولت وجود دارد و فضای داخل اتاق آن نیز بسیار مناسب است.

حداکثر سرعت این خودرو 130 کیلومتر بر ساعت است و اگر قرار باشد صرفا از نیروی سلول‌های خورشیدی استفاده شود باید با سرعتی کمتر از 60 کیلومتر بر ساعت استفاده کرد.

حداکثر مسافتی که می‌توان با استفاده از این سلول‌ها پیمود 800 کیلومتر است و باتری لیتیوم-یونی که در آن تعبیه شده 400 کیلومتر به مقدار قبلی می‌افزاید.

این خودرو دو موتور 1.5 کیلوواتی دارد که بازدهی 98 درصدی دارند و در سرعت 110 کیلومتر بر ساعت تکانه‌ای در حدود 90 نیوتن‌متر را تولید می‌کند.

استفاده از شاسی فیبرکربنی ترکیب شده با آلومینیوم سبب سبکی قابل توجه این خودرو و رسیدن وزن آن به 380 کیلوگرم شده است.

5454




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «این خودروی خورشیدی اندازه یک توستر انرژی مصرف می‌کند!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..