تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




این درخت ارتباط زبان‌های مختلف را نشان می‌دهد

۶۰۵۱۷۵

۹۳۳  بازدید

آیا می‌دانستید بیشتر زبان‌های مختلفی که امروزه با آن‌ها صحبت می‌کنیم، در واقع می‌توانند در دو گروه اصلی از نظر منشا قرار گیرند؟

برترین ها: آیا می‌دانستید بیشتر زبان‌های مختلفی که امروزه با آن‌ها صحبت می‌کنیم، در واقع می‌توانند در دو گروه اصلی از نظر منشا قرار گیرند؟ این چیزی است که تصویرگر «مینا ساندبرگ» در یک اینفوگرافیک زیبا از درخت زبانی نشان می‌دهد که چه ارتباط جالبی بین زبان‌های مختلف وجود دارد. مینا بااستفاده از داده‌های تحقیقاتی «Ethnologue» از استعاره درخت استفاده می‌کند تا نشان دهد چطور بیشتر اروپایی‌ها و حتی بسیاری از زبان‌های شرقی می‌تواند در دو خانواده بزرگ «اورالیک» و «هندو-اروپایی» جای بگیرند.

برگ‌های بزرگ‌تر زبان هایی را نشان می‌دهد که زبان مادری بیشترین افراد هستند. اما حتی این تصویر دقیق هم تنوع بی شمار زبان‌ها را پوشش نمی‌دهد. بیشتر زبان‌های کوچک روی نمودار مشخص نمی‌شوند. مینا سعی کرده بیشتر زبان‌ها را در این نمودار نشان دهد اما صد‌ها زبان دیگر تنها در خانواده هندو اروپایی وجود دارند که در این صفحه آورده نشده اند. زبان هایی که زیر یک میلیون گوینده دارند و وضعیت رسمی ندارند آورده نشده اند.

 این درخت شگفت انگیز ارتباط زبان‌های مختلف را نشان می‌دهد

شاخه اروپایی به سه دسته تقسیم می‌شود: اسلاوی، آلمانی و رومنس. یک رابطه نسبتا پیچیده بین زبان‌های اسلاوی و مشاهده می‌شود.

این درخت شگفت انگیز ارتباط زبان‌های مختلف را نشان می‌دهد 


همچنین این درخت ریشه‌های آلمانی زبان انگلیسی را نشان می‌دهد

این درخت شگفت انگیز ارتباط زبان‌های مختلف را نشان می‌دهد 


و در کمال تعجب، زبان فنلاندی برخلاف همسایه‌های اسکاندیناوی خود به خانواده اورالیک تعلق دارد

این درخت شگفت انگیز ارتباط زبان‌های مختلف را نشان می‌دهد 


گروه هندو ایرانی ارتباط بین زبان‌های هندی و اردو و همچنین برخی زبان‌های منطقه‌ای هند مثل راجستانی را نشان می‌دهد

این درخت شگفت انگیز ارتباط زبان‌های مختلف را نشان می‌دهد 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «این درخت ارتباط زبان‌های مختلف را نشان می‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..