تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حل بحران 65بنگاه در 5 استان با 168.1هزارمیلیاردریال وام بانک ملی

پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط با هدف خروج از رکود و اشتغالزایی، دستور کار نظام بانکی در دولت یازدهم بود که در نتیجه آن پارسال 24 هزار و 200 بنگاه تولیدی با دریافت 168 هزار و 100 میلیارد ریال، وضعیت خود را بهبود بخشیدند.

به گزارش شمانیوز ،سیاست تقویت بنیه مالی بنگاه های اقتصادی امسال در نخستین سال فعالیت دولت دوازدهم نیز تداوم یافته و پیش بینی شده است حدود 300 هزار میلیارد ریال برای تامین سرمایه در گردش مورد نیاز 10 هزار بنگاه اقتصادی و نیز تامین تسهیلات مورد نیاز 6 هزار طرح نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی دستکم 60 درصد و بازسازی و نوسازی پنج هزار واحد اقتصادی در اولویت شبکه بانکی کشور قرار گیرد.
نگاهی به عملکرد بانک ملی ایران به عنوان یک بانک دولتی در دولت یازدهم نشان می دهد این بانک با پرداخت تسهیلات فقط در پنج استان کشور، 65 بنگاه اقتصادی را از مرحله بحران به مرحله تولید فعال رساند.
بر اساس آماری که بانک ملی در این زمینه منتشر کرده است، پنج استان زنجان، ایلام، چهار محال و بختیاری، فارس و همدان در این مدت 2 هزار و 400 میلیارد ریال تسهیلات برای احیای بنگاه های بحران زده دریافت کرده اند.

*استان فارس
در استان فارس، 13 بنگاه اقتصادی که وضعیت مطلوبی از نظر تولید نداشته و با مشکلات اقتصادی شدیدی دست و پنجه نرم می کردند، توانستند در مدت فعالیت دولت یازدهم، حدود یک هزار و 350 میلیارد ریال تسهیلات از بانک ملی ایران دریافت کنند.
این تسهیلات با هدف افزایش تولید، خرید ماشین آلات، سرمایه در گردش و سرمایه ثابت، تامین مواد اولیه و ایجاد خط تولید جدید پرداخت شد.
فعالیت این واحدها در زمینه فرآوری دانه های روغنی، تولید آرد، تولید پروفیل، تولید سرم، تولید ورق آلومینیوم، تولید آب معدنی، تولید لبنیات، تولید قطعات خودرو، نفت گاز، کاشی و سرامیک و تولید آب میوه بود.

* استان چهار محال و بختیاری
در استان چهار محال و بختیاری 6 بنگاه اقتصادی بزرگ که در شرایط بحرانی قرار داشتند، توانستند با دریافت 61 میلیارد ریال تسهیلات از بانک ملی ایران، تولید خود را به وضع مطلوب برسانند.
این بنگاه ها در شهرک های صنعتی شهرکرد، سامان، هفشجان و گندمان قرار دارند.

* استان زنجان
در استان زنجان نیز چهار بنگاه اقتصادی بزرگ در شهرستان های خرمدره، ابهر و زنجان توانستند از این تسهیلات استفاده کنند.
این تسهیلات به مبلغ 45 میلیارد ریال پرداخت شد.

* استان ایلام
در استان ایلام شرایط به مراتب سخت تر بود، به طوری که از چهار بنگاه اقتصادی بزرگ تسهیلات گیرنده، سه بنگاه در حالت تعطیل به سر می بردند و واحد دیگر نیز نیمه فعال بود.
با این حال بانک ملی ایران با پرداخت 36 میلیارد ریال تسهیلات، هر چهار بنگاه را به حالت فعال درآورد.
این واحدها در شهرستان های دهلران، ایلام و مهران در زمینه تولید رب گوجه فرنگی، آجر سفال، فرآورده های گوشتی و قند مشغول به فعالیتند.

* استان همدان
پرداخت 897 میلیارد ریال تسهیلات بانک ملی ایران در استان همدان 38 بنگاه اقتصادی را احیا کرد.
این واحدها در شهرستان های نهاوند، تویسرکان، کبودرآهنگ، لالجین، همدان، بهار، اسدآباد و ملایر فعالیت می کنند.
تولید مالت، آهک هیدراته، کارتون، ورق آ.بی.اس (ABS)، ماشین افزار سی.ان.سی (CNC)، فویل، تراورس، آرد، تیر سیمانی، عایق رطوبتی، نوشت افزار، قطعات متالوژی و قالب مظروف شیشه و نیز کشتارگاه صنعتی مرغ، هتل، پمپ بنزین و روغن کشی، زمینه فعالیت این بنگاه هاست.
نگاهی به آمارهای بانک مرکزی از عملکرد شبکه بانکی در پنج ماهه نخست امسال نشان می دهد بانک ها در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال 17.4 درصد بیشتر وام دادند.
تسهیلات پرداختی بانک‌ها در پنج ماهه نخست امسال به بخش‌های اقتصادی 2082 هزار و 400 میلیارد ریال بود که در مقایسه با دوره مشابه پارسال 308 هزار و 800 میلیارد ریال افزایش یافت.

منبع: ایرنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حل بحران 65بنگاه در 5 استان با 168.1هزارمیلیاردریال وام بانک ملی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..