تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شهری باستانی که هر از گاهی از دل آب‌ها بیرون می‌آید! ‏

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ویلارینو دا فورنا Vilarinho da Furna دهکده ای قدیمی در شمال پرتغال بوده که در سال 1972 و همزمان با ساخت سدی در محوطه ی اطراف آن از روی نقشه حدف شد! مخزن این سد با آب های رودخانه ی Homem پر شده و همزمان این شهر نیز به زیر آب فرو رفت، اما این داستان همیشگی نبود. هرازگاهی که سطح آب پایین تر می رفت، ساختمان های این شهر که در روزگار خود شکوفا بودند از زیر آب پدیدار می شوند.

مرگ این شهر ناگهانی و در حقیقت علت آن نیز به همان دلایل همیشگی بود؛ شرکت های بزرگی که قصد انجام دادن پروژه های بزرگ را داشته، مردم را عصبی کرده و خانه های آنها را تخریب می کنند. در این مورد هم تمام داستان مربوط به یک شرکت برق پرتغالی می شد و پروژه ی بزرگ هم احداث سد هیدروالکتریکی 125 MW بود.

 شهری باستانی که هرازگاهی از دل آب ها بر می خیزد!‏

تعداد زیادی از شهرها و روستاها در سراسر جهان دچار همین سرنوشت اجباری شده اند. اما ویلارینو دا فورنا موردی بسیار خاص است چرا که در حقیقت یک دهکده ی 2000 ساله مربوط به دوران روم باستان می باشد. از جمله شاخص ترین ویژگی های معماری باستانی این روستا می توان به سه پل رومی اشاره کرد.

در زمانی که این روستا زیر آب رفت 300 سکنه داشته و ساکنان آنها مرغ، گاو، خوک، گوسفند و بز نگهداری می کردند. مراتع در بالای تپه ها وجود داشتند و زمین برای زراعت به ندرت یافت می شد. به همین دلیل خانه ها نزدیک به هم ساخته شده بودند.

در اوایل سپتامبر سال 1969، تخلیه ی این روستا آغاز شده و آخرین ساکنان نیز در سال 1971 جابجا شدند. شرکت برق غرامت بسیار اندکی به این افراد پرداخت کرد؛ به همین دلیل آنها نیز هر آنچه که می توانستند را با خود حمل کردند که از ان جمله می توان به سقف های خانه ها اشاره نمود و تنها چیزی که باقی ماند دیوارهای عریان بودند.

در نهایت در سال 1972، آب این دهکده را در خود بلعید. از قضا، ساخت همین سد و زیر آب رفتن آن باعث شد که تا امروز همچنان باقی بماند.

در روزگار امروز، زمانی که خشکسالی بروز می کند، گردشگران به سواحل این سد سرازیر می شوند تا بتوانند نگاهی به این روستا که از دل آب ها بر می خیزد، داشته باشند.

شهری باستانی که هرازگاهی از دل آب ها بر می خیزد!‏

شهری باستانی که هرازگاهی از دل آب ها بر می خیزد!‏

شهری باستانی که هرازگاهی از دل آب ها بر می خیزد!‏

شهری باستانی که هرازگاهی از دل آب ها بر می خیزد!‏

شهری باستانی که هرازگاهی از دل آب ها بر می خیزد!‏

منبع:لست سکند

انتهای پیام/

دهکده ای قدیمی که به زیر آب فرو رفت



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شهری باستانی که هر از گاهی از دل آب‌ها بیرون می‌آید! ‏»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..