تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گاهی فيلمساز چاره‌ای جز ساخت فيلم سفارشی يا شبه كمدی ندارد

خشايار الوند در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مقصر تولید فیلم های شبه کمدی و پررنگ شدن سفارشی سازی خودشان هستندخشایار الوند فیلمنامه‌نویس، در خصوص تولید بیش از پیش فیلم‌های شبه کمدی و پررنگ‌ شدن سفارشی سازی به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: بخش خصوصی با این اوضاع اقتصادی چاره‌ای جز اين ندارد؛ یا باید شبه کمدی بسازد که در گیشه ضرر نکند یا باید سفارشی کار کند که بتواند بودجه ساخت بگیرد و سودش را در تولید به دست آورد.

وی افزود: نکته مهم این است فراموش کردیم، سینما یک بخش صنعتی دارد و فقط جنبه هنری را در نظر گرفتیم. آن هم در کشوری که حتی صنایع بزرگش ضررده شده است.

وی ادامه داد: با چنین وضع اقتصادی، پر کردن اوقات فراغت مردم به خصوص طبقه های متوسط از طریق سینما جزو اولویت های پنجم و ششم آنها محسوب می‌شود. پس سینما باید بسیار جذاب باشد تا بتواند در سبد فرهنگی مردم قرار بگیرد. در نتیجه با ساخت فیلم های کمدی می توان آنها را حداقل دو یا سه ساعت دور از مشکلات و ناراحتی ها نگه داشت و لبخند را روی لبانشان نشاند.

الوند خاطرنشان کرد: با این شرایط، نمی توان فیلمساز را یقه کرد که فیلم‌های کمدی تولید نکند؛ چرا که اکثر مردم  امروز این فيلم‌ها را می‌خواهند. از سویی فيلم های كمدی بفروش، بازده مالی و چرخیدن چرخ بخشی از سینما را به دنبال دارد.

الوند در پايان گفت: یک زمان فارابی و یا برخی از متولیان و حمایت کنندگان، سرمایه هایی تقریبا شناور در اختيار فیلمسازان می گذاشتند. در بین این فیلمسازان افرادی که دوست داشتند فیلم های خودشان را بسازند بالاخره صاحب اندک وام و بودجه ای ازطرف این سازمان ها می شدند. اکثر فیلم های دهه 60 و 70  که ماندگار شد از این دسته بود؛ اما الان فارابی دیگر این آب باریکه را هم از آن ها گرفته و بودجه های میلیاردی را به اشخاص و فیلم های خاصی می دهد و خبری از آن فیلمسازان در همان حد کم هم نیست. این روند مجبورشان کرده به سمت ساختن فیلم از راه‌های دیگر بروند.

 

انتهای پیام/

 

اظهار نظر خشايار الوند درباره سفارشی سازی در سينما



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گاهی فيلمساز چاره‌ای جز ساخت فيلم سفارشی يا شبه كمدی ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..