تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حوله‌ها کثیف‌تر از آن چیزی ه

سلامت نیوز: افراد بسیاری به طور کامل دست های خود را شستشو نمی دهند، از این رو هنگامی که دست های خود را با حوله خشک می کنند، در حقیقت باکتری را به مکانی منتقل می کنند که احتمال رشد آنها زیاد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران، حوله های کثیف می توانند میزبان انواع مختلفی از میکروب ها باشند و با گسترش بیماری های عفونی ارتباط داشته باشند. به گفته کارشناسان، شما نمی توانید حوله های خود را 100 درصد عاری از میکروب نمایید، اما می توانید با شستشوی منظم مهم‌ترین آنها را از بین ببرید.

به گزارش "تایم"، حوله ها دام های باکتریایی خوبی هستند، زیرا هر زمان که از آنها استفاده می کنید، باکتری های پوست و هر میکروب دیگری که حمل می کنید را به سطح آنها انتقال می دهید. بیشتر این میکروب ها هیچ گونه اثرات سلامت منفی ندارند، زیرا از شما ناشی می شوند. به گفته امیلی مارتین، استادیار اپیدمیولوژی در دانشگاه میشیگان، بدن ما برای زندگی در این محیط به همراه تمامی این میکروب ها سازگار شده است.

اما حوله ها محیطی عالی برای رشد باکتری ها و دیگر میکروارگانیسم ها فراهم می کنند، زیرا آنها اغلب مرطوب، گرم و جاذب هستند و در حمام های تاریک آویزان می شوند.

به دلیل این که دست ها می توانند میکروب ها را از هر سطحی که با آن در تماس بوده اند به حوله ها منتقل کنند، حمام به طور خاص یک مکان تهدید آمیز برای حوله است. به گفته چارلز گربا، میکروبیولوژیست در دانشگاه آریزونا، دست ها می توانند با ارگانیسم های مدفوع، مانند باکتری کلی‌فرم، اشریشیا کلی یا حتی سالمونلا در تماس باشند.

افراد بسیاری به طور کامل دست های خود را شستشو نمی دهند، از این رو هنگامی که دست های خود را با حوله خشک می کنند، در حقیقت باکتری را به مکانی منتقل می کنند که احتمال رشد آنها زیاد است. به گفته گربا، پس از دو روز، اگر صورت خود را با یک حوله دستی خشک کنید، احتمالا نسبت به این که دست خود را در یک توالت کرده و سیفون را بکشید، باکتری ای.کولای بیشتری روی صورت خود خواهید داشت.

حتی در خارج از خانه، حوله ها نشان داده اند که به گسترش عفونت کمک می کنند. در همین راستا، سوزان ویتیر، مدیر میکروب شناسی بالینی در مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا، نگرانی خود را درباره حوله هایی که مرطوب یا خیس باقی می مانند، ابراز داشته است.

این حوله ها می توانند مکانی خوب برای رشد و پرورش MRSA، عفونتی که به واسطه استافیلوکوک اورئوس مقاوم به آنتی بیوتیک شکل می گیرد، هستند. برخی افراد این عفونت را روی پوست یا در بینی خود حمل می کنند، بدون این که بیمار شوند. اما مطالعات نشان داده اند که انتقال آن می تواند دیگران را آلوده کند. تیم های ورزشی، افرادی که لوازم خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند و تماس پوستی مکرر دارند، از آسیب پذیرترین افراد محسوب می شوند.

با این وجود، بعید است که با لمس یک حوله استفاده شده بیمار شوید. خطر بزرگ‌تر زمانی شکل می گیرد که یک بریدگی یا خراشیدگی روی پوست خود داشته یا دارای پوستی خشک باشید، که می تواند به میکروب ها اجازه ورود به بدن را بدهند.

بهترین روش برای محافظت از خود شستشوی منظم حوله های آشپزخانه و حمام است. به گفته گربا، حوله های حمام و دستشویی را باید پس از دو روز استفاده بشویید، به ویژه اگر در خانه کودک دارید. برای شستشوی حوله ها از آب داغ و شوینده ای با اکسیژن فعال شده استفاده کنید تا حوله به طور کامل پاک شود.

اگر در خشک نگه داشتن حوله ها دقت داشته باشید می توانید مدت زمان بیشتری از آنها استفاده کنید. اگر حوله بین هر بار استفاده به طور کامل خشک شده باشد، احتمال انتقال باکتری ها از فردی به فرد دیگر تقریبا وجود نخواهد داشت. اما در این شرایط نیز حداقل هفته ای یک بار باید حوله ها شسته شوند. اگر حوله ها بو گرفته باشند نیز نباید دیگر بیش از این مورد استفاده قرار بگیرند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حوله‌ها کثیف‌تر از آن چیزی ه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..