تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راهی جدید برای جلوگیری از چاقی

سلامت نیوز: محققان آمریکایی گفته‌اند احتمالا راهی برای تبدیل چربی سفید بد به چربی قهوه‌ای خوب پیدا کرده‌اند. این کشف امیدواری درباره شیوه‌های جدید درمان چاقی و اضافه وزن را افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامت آنلاین، چربی قهوه‌ای را نزدیک شانه‌ها و گردن انسان می‌توان یافت که فرایندی مبتنی بر سوزاندن کالری و تولید گرما دارد. در مقابل، چربی سفید کالری را ذخیره می‌کند و نواحی شکم، روده‌ها و ران‌ها را دربرمی‌گیرد.


به گزارش شینهوا، محققان طی مطالعه‌ای که جزئیات بیشتری از آن در مجله آمریکایی Cell Reports منتشر شده، گفته‌اند بر این باورند که جلوگیری از فعالیت یک نوع پروتئین خاص در چربی سفید باعث می‌شود چربی‌ها به قهوه‌ای متمایل به بژ تبدیل شوند که نوعی چربی واسط میان قهوه‌ای و سفید است.
چنین کاری باعث می‌شود سلول‌های چربی در بدن به حرارت و گرما تبدیل شوند و با سوزاندن کالری، احتمال چاقی کاهش یابد.
عرفان لودی، نویسنده اصلی و استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در ایالت سنت‌لوئیس گفت: «هدف ما یافتن راهی برای پیشگیری یا حتی درمان چاقی است».
این گروه، مجموعه آزمایش‌هایی را روی موشها انجام داد که با دستکاری ژنتیک نمی‌توانستند این پروتئین کلیدی را در سلول‌های چربی سفیدشان بسازند. این موشهای دارای چربی بژ حتی زمانی که همان مقدار غذای دریافتی موشهای دیگر را مصرف می‌کردند همچنان کالری بیشتری می‌سوزاندند.

لودی در توضیح اضافه کرد: «موش معمولا سطوح بسیار کمی از این پروتئین موسوم به PexRAP را در چربی قهوه‌ای خود دارد. وقتی ما موشها را در محیطی سرد قرار دادیم، سطوح پروتئین در چربی سفید نیز کاهش یافت و در پی آن، چربی رفتاری بیشتر شبیه به چربی قهوه‌ای از خود نشان داد. سرما و خنکی چربیهای بژ و قهوه‌ای را به سوزاندن انرژی ذخیره‌شده و تولید گرما وامی‌دارد».
وی افزود: «اگر بتوان به گونه‌ای ایمن، جلوی پروتئین PexRAP را در سلولهایی چربی سفید انسانی هم گرفت، ممکن است کاهش وزن در افراد انسانی نیز راحت‌تر و سریعتر صورت گیرد. چالش ما یافتن راهی مطمئن و ایمن برای انجام آن بدون ایجاد گرمای زیاد یا تب در اشخاص برای رسیدن به چنین هدفی است».




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راهی جدید برای جلوگیری از چاقی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..