تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موفقیت ایران در اجرای طرح «بازتوانی جانبازان شیمیایی»/ 80 درصد جانبازان شرایط مطلوبی دارند

موفقیت ایران در اجرای طرح بازتوانی جانبازان شیمیایی/ 80 درصد جانبازان شیمیایی شرایط مطلوبی دارندمصطفی قانعی استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله و سرپرست تیم بازتوانی جانبازان شیمیایی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بمباران های شیمیایی در دوران هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی موجب شد که هم اکنون بالغ بر 50 هزار جانباز قطعی شیمیایی در کشور شناسایی شوند که البته به واسطه پیشرفت های کشورمان از نظر درمان های دارویی، تقریبا 80 درصد از این جانبازان شیمیایی از نظر پاسخگویی به درمان های دارویی وضعیت مطلوبی دارند.

وی با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح بازتوانی جانبازان شیمیایی برای نخستین بار در ایران، گفت : بساری از جانبازان به دلیل وضعیتی که دارند در مراحل مختلف دچار مشکلاتی همچون کم توانی جسمی، روحی، غذایی و نظایر آن می شوند، بنابراین با طراحی و اجرای برنامه بازتوانی برای 30 تن از جانبازان شیمیایی داوطلب، هم اکنون همه این ایثار گران به طرز چشمگیری توانایی های جسمی از دست رفته خود را دوباره به دست آورده اند.

مسئول تیم پزشکی طرح بازتوانی جانبازان شیمیایی ادامه داد: این طرح  چهار سال گذشته برای نخستین بار و با هدف افزایش قوای جسمی و اعتماد به نفس این افراد از سوی دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله و بنیاد شهید کلید خورد و سال گذشته در فاز اول به صورت پایلوت برای 30 تن از جانبازان داوطلب اجرا شد.

اثربخشی درمان های دارویی در طرح بازتوانی جانبازان شیمیایی

وی تصریح کرد: طرح پایلوت بازتوانی جانبازان شیمیایی با حضور پزشکان مطرح ایرانی، آلمانی و 2 کشور دیگر در حال انجام است که در آن خدمات روانشناسی، دارو درمانی، طب فیزیکی، توانبخشی و تغذیه ای به شکل برنامه ریزی منظم به جانبازان شیمیایی ارائه می شود.

قانعی با بیان اینکه جانبازان شیمایی از نظر شرایط کلی جسمی در سه وضعیت خفیف، متوسط و شدید قرار دارند، افزود: هم اکنون از میان همه جانبازان قطعی شیمیایی تایید شده در ایران ، 10 تا 20 درصد در وضعیت متوسط تا شدید قرار دارند که انجام برنامه بازتوانی برای آنها ضروری است.

وی اظهار کرد: باتوجه به موفقیت چشمگیر طرح بازتوانی در فاز اولیه آن، باید شرایط برای دسترسی همه جانبازان شیمیایی در سراسر کشور به خدمات این طرح فراهم شود زیرا این روش نوین میزان اثربخشی درمان های دارویی و کنترل عوارض شیمیایی را در این افراد ، چندین برابر افزایش می دهد.

این فوق تخصص بیماری های ریوی، یادآور شد: هم اکنون اجرای سراسری طرح بازتوانی جانبازان شیمیایی به همت بنیاد شهید در دست پیگیری است و انتظار می رود با درنظر گیری وضعیت این افراد ، هرچه زود تر اجرای سراسری بازتوانی جانبازان شیمیایی به عنوان طرحی ملی، میسر شود.

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موفقیت ایران در اجرای طرح «بازتوانی جانبازان شیمیایی»/ 80 درصد جانبازان شرایط مطلوبی دارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..