تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درمان سریع رفلاکس معده با خوراکی های خوشمزه+ اینفوگرافی

درمان سریع رفلاکس معده با خوراکی های خوشمزه+ اینفوگرافیبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  عضله اسفنکتر بین مری و معده بسته می شود تا اسید معده در همان قسمت باقی بماند وقتی دچار رفلاکس اسید می شویم، عضله اسفنکتر شل دو اسید معده وارد مری و باعث ایجاد احساس سوزش و درد می شود.

ما به شما موادغذایی که درمان رفلاکس معده بسیار مفید است معرفی می کنیم.

متخصصان توصیه می کنند هنگام بروز رفلاکس معده غذاهایی با میزان اسید کم مصرف کنیدزیرا غذاهایی که اسیدشان کمتر است به اندازه غذاهای اسیدی موجب حریک تولید اسید معده نمی شوند.

میوه ها معمولا  اسیدی هستند اگر به رفلاکس معده مبتلا هستید بهتر است از مصرف مرکبات و گوجه فرنگی اجتناب کنید چون اسید بالایی دارند.

موز را مقدار اسید کمی دارد  بنابراین  مصرف  این میوه برای مبتلایان به رفلاکس معده توصیه می شود.

غذاهایی پرچرب می توانند رفلاکس اسید معده را تشدید کنند به همین دلیل مبتلایان به این بیماری بهتر است  غذاهای کم چرب بمصرف کند، اضافه کردن غلات کاملی که به صورت طبیعی چربی  پایینی دارند مانند بلغور جو دو سر، برنج قهوه ای و نان های سبوس دار  می تواند یک رژیم غذایی ضد رفلاکس معده محسوب شود.

غلات کامل به صورت طبیعی سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی هستند اما   غلات فرآوری شده و بسته بندی شده سرشار از چربی  بوده و فیبرشان نیز کم است به همین دلیل به این افراد توصیه نمی شود.

در تحقیقات انجام شده روی موش ها تاثیر مصرف زنجبیل در کاهش زخم معده نشان داده شده است، زخم معده زمانی که اسید موجب  التهاب معده می‌شود بسیار دردناک استاما با مصرف زنجبیل اسید معده و رفلاکس کاهش پیدا می کند.

شما می توانید در رژیم غذایی خود زنجبیل را به سبزیجات پخته و سس ها اضافه کنید، چای زنجبیل درست کنید و یا زنجبیل تازه یا خشک شده را به ماست اضافه کنید.

پروتئین های کم چرب مانند سینه مرغ و بوقلمون و غذاهای دریایی برای مبتلایان به رفلاکس معده توصیه می شود، همچنین سفیده تخم مرغ  پروتئین بدون چربی است و زرده تخم مرغ نیز مواد مغذی فراوانی دارد اما ممکن است در برخی افراد حساس باعث رفلاکس اسید معده شود.

اگر به رفلاکس اسید  مبتلا هستید مصرف سبزیجات به شما توصیه می شود زیرا ایم موادغذایی چربی کمی دارند و سرشار از فیبر، آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی هستند البته باید از روش های پخت پر چرب مانند سرخ کردن پرهیز و از سس زیاد استفاده نکنید، مصرف  سبزیجات دارای برگ سبز مانند بروکلی، پیازچه، مارچوبه چون مقدار اسید بسیار کمی دارند در درمان رفلاکس معده توصیه می شود همچنین مصرف ریحان تازه در رژیم  غذایی نیز می تواند در بهبود رفلاکس اسید معده مفید باشد.

 درمان فوری رفلاکس معده با خوراکی های خوشمزه+ اینفوگرافی

انتهای پیام/

با این موادغذایی رفلاکس را به سرعت درمان کنید

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درمان سریع رفلاکس معده با خوراکی های خوشمزه+ اینفوگرافی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..