تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه غذاهای نذری + تصاویر

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛پختن غذای نذری در ماه محرم یا غذای محرم یکی از سنت‌های زیبا و پسندیده مسلمانان و به خصوص مردم ایران در ایام محرم و صفر است. در این ایام هیئت های عزاداری رونق ویژه ای می گیرند.

هم زمان، دیگ های بزرگ و کوچک هم روی اجاق های گازی و حتی چوبی می نشینند تا پذیرایی نذری هایی باشند که دوستداران امام(ع) نذر کرده اند. میان همه غذهایی که این روزها آماده می شود، «قیمه» حرف اول را می زند و «عدس پلو» غذهای جمع و جوری است که راحت تر توزیع می شود؛ اما منوی غذاهای ویژه نذری به همین ها محدود نمی شود.به هر حال، اگر امسال هم نذر دارید، از همین حالا باید برای آن برنامه ریزی کنید و مواد و شرایط پختش را مهیا کنید.

قیمه
معروف ترین غذا برای نذری ماه محرم، قیمه است؛ پس برای عزاداران امام حسین (ع) که بعد از چند ساعت سوگواری، خسته و گرسنه می شوند، می تواند بهترین غذا باشد.

طرز تهیه غذاهای نذری + تصاویر

قورمه سبزی

گرچه قورمه سبزی به اندازه خورش قیمه در میان غذاهای نذری فراوانی ندارد اما به هر حال شاید بتوان آن را جزو سه غذای معمول نذری روزهای محرم به شمار آورد .معمولا بیشتر از همه غذاهای نذری کار و وقت می برد. اما با این حال خیلی از عزاداران هر سال قورمه سبزی نذر امام (ع) می کنند. چرا که در مقایسه با سایر غذاهای نذری ماه محرم، طرفداران خاص خودش را دارد.

طرز تهیه غذاهای نذری + تصاویر

زرشک پلو با مرغ

غذایی که عموما جزو گزینه های نخست در بین انتخاب های غذای نذری به حساب نمی آید اما با این وجود طرفداران خاص خود را البته نه به اندازه خورش قیمه و یا خورش قورمه سبزی دارد. طبخ زرشک پلو به نسبت باقی غذاها آسان تر است، پس به راحتی می توانید بساط پخت آن را در خانه خودتان به راه کنید.

طرز تهیه غذاهای نذری + تصاویر

آش شله قلمکار

آش شلمه قلم کار نسبت به بقیه آش ها سخت تر و غلظت آن شبیه به حلیم است. این آش بیشتر برای مراسم نذری و مناسبتهای مذهبی استفاده می شود و یکی از آش های ایرانی است که برای نخستین بار به دستور ناصرالدین شاه پخته شد. این آش هر ساله و به خصوص در یکی از روزهای فصل بهار به دستور وی همراه با آداب و تشریفات ویژه ای پخته و میان مردم و درباریان پخش می شد.

طرز تهیه غذاهای نذری + تصاویر

حلیم

حلیم یکی از غذاهای اصیل و سنتی ایرانی است که به مدل ها و سلیقه های مختلفی برای نذری درست می شود. فیبر موجود در گندم سبوس‌دار با کاهش کلسترول خون، کاهش فشارخون، کنترل قندخون و کاهش احتمال لخته شدن خون باعث سلامت بهتر قلب و کاهش بیماری‌های قلبی می‌شود.

طرز تهیه غذاهای نذری + تصاویر

عدس پلو


عدس پلو هم از نذری های قدیمی است. چون این غذا بدون خورشت است، به قول معروف ریخت و پاش زیادی ندارد. به همین خاطر است که خیلی ها «عدس پلو» نذر امام حسین (ع) می کنند

طرز تهیه غذاهای نذری + تصاویر

 

آش رشته
آش رشته پای ثابت بیشتر مراسم‌های ایرانی به ویژه مناسبت‌های مذهبی محسوب می‌شود.

طرز تهیه غذاهای نذری + تصاویر

شله زرد


شله زرد یکی از دسرهای محبوب ایرانی است که در مراسم‌های مذهبی مانند ایام محرم، ماه رمضان و... به عنوان غذای نذری مورد استفاده قرار می‌گیرد. شله زرد را به خصوص در ایام تاسوعا و عاشورا و همچنین روز اربعین پخته و در بین مردم و عزاداران تقسیم می کنند.

 طرز تهیه غذاهای نذری + تصاویر


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه غذاهای نذری + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..