تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اقدامات اورژانسی در هنگام مواجهه با مسمومیت‌ها

اقدامات اورژانسی در هنگام مواجه با مسمومیت هابه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن لعل حسن زاده، کارشناس آموزش سازمان اورژانس کشور در گفتگو با رادیو سلامت با اشاره به مسمومیت با سموم گفت: سموم از راه دهان و دستگاه گوارش، استنشاق بخار یا گاز از طریق ریه ها، جذب عصاره شیمیایی یا گیاهی از طریق پوست و تزریق از راه عبور از پوست مانند گزیدگی، گاز گرفتگی و سرنگ وارد بدن می شوند.

وی  ادامه داد: تهوع یا استفراغ، اسهال، تعریق شدید، درد شکمی، بیهوش شدن یا تغییر سطح هوشیاری از علائم مسمومیت با سموم است.

حسن زاده درباره اقدامات اورژانسی هنگام مواجه با فرد مسموم عنوان کرد: فردی که قصد دارد به بیمار مسموم رسیدگی می کند  باید قبل از نزدیک شدن به بیمار از امنیت او و دیگران اطمینان حاصل کند و در صورت ایمن بودن صحنه، مصدوم را به یک منطقه امن انتقال دهد.

کارشناس آموزش سازمان اورژانس کشور با اشاره به مسمومیت با سموم استنشاقی گفت: در این موارد هنگام نزدیک شدن به بیمار باید مراقب باشید تا دچار مسمومیت نشوید همچنین به مواد مسمومیت زا مانند قرص ها و  مواد ناشناخته توجه کنید.

حسن زاده افزود: در هنگام رسیدگی به فرد مسموم در ابتدا سطح هوشیاری بیمار را بررسی کنید و در صورت بیهوش بودن، اگر بیمار تنفس طبیعی داشت او را به یک پهلو بخوانید و اگر تنفس ندارد باید به سرعت احیای قلبی ریوی انجام دهید و اگر فرد هوشیار  و دچار سوختگی دهان ناشی از سم خورنده و سوزاننده شده بود، ناحیه سوخته را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

این کارشناس آموزش سازمان اورژانس کشور تاکید کرد: در هنگام مشاهده مسمومیت یک فرد با مسموم بلافاصله با اورژانس تماس بگیرید و به بیمار هوشیار یا نیمه هوشیار کمک کنید تا لباس های آلودهخود را دربیاورد و سموم را از روی پوست او شست و شو دهید همچنین اگر سموم به صورت پودری است ابتدا آن را از سطح پوست پاک کنید.

وی یادآور شد:در مسمومیت های تزریقی در بیماران هوشیار ممکن است بیمار به سرعت تبدیل به فردی پرخاشگر و خشن شود به همین دلیل از تماس مستقیم با وی پرهیز کنید و از راه دهان به بیماران مسموم چیزی نخورانید.

یادآور می شود، نخستین جشنواره کشوری «پیشگیری از سوانح و حوادث» به همت شبکه رادیویی سلامت از چهارم شهریور ماه آغاز شده است و علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود تا یکم آذر ماه به دبیرخانه جشنواره به نشانی info@jpsh.ir یا سایت جشنواره به نشانی www.jpsh.ir ارسال کنند.

انتهای پیام/

هنگام مواجه با فرد مسموم این اقدامات اورژانسی را فراموش نکنید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اقدامات اورژانسی در هنگام مواجهه با مسمومیت‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..