تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موزه دفاع مقدس در گیر و دار تبلیغات شهری

به گزارش خبرنگارحوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در شهریور ماه سال ۱۳۹۱ موزه‌ای در کنار متروی حقانی تأسیس شد که تا اسفندماه سال ۱۳۹۱ با عنوان باغ‌موزه دفاع مقدس شناخته می‌شد. این موزه در اواخر سال گذشته به تأیید مقام معظم رهبری با موزه‌ای که در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس زیر نظر ستاد کل نیرو‌های مسلح در حال ساخت بود، ادغام شد و پس از آن، عنوان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به خود اختصاص داد.

موزه دفاع مقدس در گیر و دار تبلغات شهری

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از بخش‌هایی، چون کتابخانه تخصصی شهید سوداگر، سالن تیراندازی مجازی سردار شهید حسین همدانی، سراسرنمای مقاومت، مسجد جامع خرمشهر و دریاچه هورالعظیم تشکیل شده است. از قسمت‌های دیگر این موزه می‌توان به تالار پروانه‌ها، تالار آستانه، تالار حیرت و حقانیت، تالار دفاع مقدس، تالار آرامش و مقابله، تالار شهادت، تالار پیروزی و تالار سرانجام اشاره کرد.

موزه دفاع مقدس در گیر و دار تبلغات شهری

تالار پروانه‌ها به معرفی شهدا، آزادگان و نمایش آثار به جای مانده از آن‌ها می‌پردازد. این تالار تندیس طلایه‌دارانی، چون شهیدان همت، باکری، دوران، محلاتی، چمران، آوینی، آبشناسان، کشوری، فاضل، منفرد نیاکی، نجفی رستگار، چراغچی، میثمی و سپاسی را در معرض دید عموم قرار داده است. تالار شهادت نیز با پل شهادت آغاز می‌شود. این تالار روایت جانفشانی مردانی است که با دفاع از دین و مذهب خویش، خاک پاک کشورشان را حفظ نمودند. مخاطبان این تالار پس از عبور از پل شهادت، به محل ضریح نمادین حضرت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) می‌رسند. آن‌ها در بخشی از تالار شهادت با مراحل مختلف زندگی جانبازان آشنا می‌شوند.

موزه دفاع مقدس در گیر و دار تبلیغات شهری

مسجد جامع خرمشهر که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ساخته شده، نماد مقاومت ملت ایران است.

ما پس از بازدید از بخش‌های مختلف موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای جویا شدن اوضاع فعلی این موزه به سراغ اصغر رمضانی، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل این موزه رفتیم. وی در گفت‌وگو با خبرنگارحوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ضعف در بخش تبلیغات شهری را مهم‌ترین معضل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عهده‌دار بخش کوچکی از وظیفه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شده و ترویج این فرهنگ نیازمند همکاری همه نهاد‌ها و سازمان‌ها است.

موزه دفاع مقدس در گیر و دار تبلیغات شهری

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: سرا‌های محله بستر مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به حساب می‌آیند. انجمن های خصوصی و نهاد‌های مردمی می‌توانند نقش بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار شهادت داشته باشند. این نقش حتی از نقش نهاد‌های دولتی در این امر پررنگ‌تر خواهد بود.

رمضانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که اگرچه آمار بازدید از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خوب بوده، اما به سطح مطلوب نرسیده است، خطاب به مردم گفت: بازدید از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را منحصر به هفته دفاع مقدس نکنید و در سایر روز‌های سال نیز به این موزه سر بزنید.

موزه دفاع مقدس در گیر و دار تبلیغات شهری

وی در پایان خاطرنشان کرد: بهتر است شهدا را اسطوره نکنیم، زیرا اسطوره‌ها دست‌نیافتنی هستند، اما ما خرازی‌ها و حججی‌های زیادی را در سطح جامعه داریم که شناخته نشده‌اند.


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موزه دفاع مقدس در گیر و دار تبلیغات شهری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..