تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ديگر شاهد شتاب‌زدگی در نگارش داستان‌های دفاع مقدس نيستيم

شتاب زدگی زمان جنگ در نگارش داستان های رفاع مقدس از بین رفته استمنیژه آرمین نویسنده، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص داستان‌های حوزه دفاع مقدس گفت: در سال‌های اخیر کتاب‌های خوبی در حوزه دفاع‌مقدس نوشته شده است. شتاب‌زدگی كه پيش از اين برای نگارش در اين عرصه ادبی، ديده می‌شد اكنون كمتر شده است. هم اکنون نویسندگان با دیدگاه‌های خاص‌تری به موضوع دفاع مقدس نگاه می‌کنند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم کتاب‌های بهتری در زمینه دفاع مقدس بنویسیم، بايد زاویه دیدمان را نسبت به این مسئله بازتر کنیم. از بیان کلیشه‌ها بپرهیزیم و به مسائلی که به آن پرداخت نشده است، بپردازیم. ساختار داستانی را هم باید در ادبیات دفاع مقدس وارد کنیم. در این زمینه باید کار بیشتری شود.خاطره نویسی هم که در این زمینه انجام می‌شود، کار ارزشمندی است و باید ادامه پیدا کند.

آرمین درباره جایگاه خاطره‌نوشت‌ها در ادبیات دفاع مقدس بیان کرد: این نوع ادبی کمک زیادی به نویسندگان حوزه دفاع مقدس می‌کند، ولیکن رمان و داستان ساختار دیگری دارد. داستان و رمانی که نوشته می شود حتما باید از فیلترهای آن بگذرد و جنبه و ابعاد مختلفی که در دفاع مقدس وجود دارد، در آن لحاظ شود.

این نویسنده با اشاره به لزوم پرهیز از کلیشه‌ در نگارش داستان دفاع مقدس  اظهار کرد: ناگفته‌ها درباره دفاع مقدس زیاد است و هنوز جا دارد نویسندگان به این مسائل بپردازند. اگر خاطره نویسی هم در این زمینه ادامه يابد، در کنار ادبیات داستانی خوب هم به شناخت مخاطب از دفاع مقدس کمک می‌کند و هم سبب می‌شود، خود انسان را در ابعاد مختلف بشناسیم.

انتهای پيام/

اظهارات یک نویسنده پیشکسوت درباره ادبیات دفاع مقدس کشورمان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ديگر شاهد شتاب‌زدگی در نگارش داستان‌های دفاع مقدس نيستيم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..