تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشف کتاب توخالی قرن شانزدهمی «قفسه قاتل»

۶۰۴۴۰۶

۲۴۵  بازدید

تصاویری از این کتاب که در سال ۲۰۰۸ به عنوان «قفسه زهرآلود» به حراج گذاشته شد اینترنت را برانگیخته است. این کتاب توسط یک کلکسیونر شخصی به قیمت ۷۰۰۰ دلار خریداری شد.

برترین ها: تصاویری از این کتاب که در سال ۲۰۰۸ به عنوان «قفسه زهرآلود» به حراج گذاشته شد اینترنت را برانگیخته است. این کتاب توسط یک کلکسیونر شخصی به قیمت ۷۰۰۰ دلار خریداری شد. هرچند نام «کابینت زهرآلود» برای آن ممکن است کمی اغراق آمیز به نظر برسد، اما این کشف چشمگیر قرن شانزدهمی یک کتاب توخالی عجیب و مرموز است.
 
در قسمتی که صفحات باید قرار گیرد، یازده کشو با اندازه‌های مختلف و برچسب‌های دقیق قرار دارد که نام گیاهی که در هرکشو قرار دارد روی آن‌ها نوشته شده است. اما هرچند بسیاری از این گیاهان سمی هستند، اما دارای خاصیت دارویی نیز هستند؛ بنابراین همانقدر که ممکن است این کتاب به یک قاتل تعلق داشته باشد، به همان اندازه ممکن است که به یک قفسه پزشکی زیبا نگاه کنیم.
 
کیت‌های مسافرتی در آن زمان چیز غیرمعمولی نبوده و داروگر‌ها نیاز داشتند همیشه اقلام خود را نزدشان داشته باشند؛ بنابراین این کابینت به صورت بالقوه کشنده بود. هرچند این کشو‌ها در زمان حراج خالی بودند، اما شامل چیزهایی می‌شدند که هم کاربرد دارویی و هم کشنده داشتند. به عنوان مثال، بلادونا مشهور است که به عنوان سمی برای کشتن چندین همسر امپراطور در امپراطوری رم استفاده شده، اما برای درمان بیماری حرکتی و شل کننده عضلات نیز استفاده می‌شده است. خشخاش تریاک که به عنوان پایه‌ای برای مواد مخدر شناخته می‌شود نیز در پزشکی برای درمان آسم و ناراحتی معده استفاده می‌شده است؛ بنابراین چیزی که برای یک نفر ممکن است سم باشد برای دیگری می‌تواند درمان باشد.

کشف کتاب توخالی قرن شانزدهمی «قفسه قاتل»  کشف کتاب توخالی قرن شانزدهمی «قفسه قاتل»  کشف کتاب توخالی قرن شانزدهمی «قفسه قاتل» 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف کتاب توخالی قرن شانزدهمی «قفسه قاتل»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..