تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تقدیر از هنرمندان عرصه دفاع مقدس

مراسم تقدیر از هنرمندان عرصه دفاع مقدس با حضور رئیس سازمان سینمایی و مسئولان حوزه دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش شمانیوز: مراسم تقدیر از هنرمندان عرصه مقاومت و ایثار عصر شنبه (اول مهرماه) همزمان‌ با هفته دفاع مقدس با حضور هنرمندان و مسئولان در سالن سوره حوزه هنری برگزار‌ شد.

در ابتدای مراسم احسان محمد حسنی مسئول بنیاد فرهنگی روایت فتح اظهار کرد: امیدواریم با اعتمادی که فرمانده بسیج مستضعفین به ما داشتند و یکی از جدی‌ترین کارهای خودشان را رسانه و حمایت از آن انتخاب کردند، لوگوی روایت فتح به دوران اوج خودش برگردد.

در ادامه با حضور محمد مهدی حیدریان، سردار غیب‌پرور، احسان محمد حسنی و هاشم میرزاخانی از هنرمندان فعال در حوزه دفاع مقدس تجلیل شد.

در بخش بهترین تهیه‌کننده، در حوزه دفاع مقدس، محمد خزاعی برای تهیه‌کنندگی «به وقت شام» و «امپراطور جهنم»، سعید ملکان برای تهیه‌کنندگی فیلم «ویلایی‌ها»، سید محمود رضوی برای تهیه‌کنندگی فیلم «سیانور»، سید حامد حسینی برای تهیه‌کنندگی فیلم «سرو زیر آب» و سعید سعدی برای تولید مجموعه آثار دفاع مقدس تقدیر شدند.

در بخش بهترین کارگردانی در حوزه دفاع مقدس، ابراهیم حاتمی‌کیا برای کارگردانی فیلم‌های «به وقت شام» و «بادیگارد» و منیر قیدی برای کارگردانی فیلم «ویلایی‌ها»، بهروز شعیبی برای کارگردانی فیلم «سیانور»، محمد حسین مهدویان برای کارگردانی فیلم «ماجرای نیمروز»، محمدعلی باشه‌آهنگر برای کارگردانی فیلم «سرو زیر آب»، پرویز شیخ طادی برای کارگردان فیلم «امپراطور جهنم» و ابوالقاسم طالبی برای کارگردانی فیلم «یتیم‌خانه ایران» مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخش بهترین بازیگر در حوزه دفاع مقدس، طناز طباطبائی برای ایفای نقش درخشان در فیلم «ویلایی‌ها»، علی نصیریان  برای ایفای نقش در فیلم «امپراطور جهنم» و علیرام نورایی برای ایفای نقش در فیلم «یتیم خانه ایران» تقدیر شدند.

ابراهیم حاتمی‌کیا، سعید ملکان، طناز طباطبایی و بهروز شعیبی برای دریافت جوایز خود در این مراسم حضور نداشتند.

محمد خزایی بعد از دریافت جایزه خود گفت: همیشه بعد از دریافت جوایز ان را پیش پدرم می‌بردم اما او ۴۰ روز پیش فوت کرد. اما اکنون می‌توانم حال بچه‌هایی که پدرانشان را از دست داده و شهید شده‌اند را درک کنم که سختی‌هایی تحمل می‌کنند.

پرویز شیخ طادی بعد از دریافت جایزه خود گفت: من حدود 12 سال است که به دنبال کمک کردن و پیگیر اوضاع جانبازان اعصاب و روان هستم، ولی کاری از پیش نبرده‌ام. این عزیزانی که جنگیده‌اند و به این حال و روز افتاده‌اند را باید حمایت کنیم، چراکه شرایط بسیار سختی دارند، حتی توان دفاع از خود را هم ندارند. خواهش می‌کنم هر کس احساس مسئولیت می‌کند برود و به داد آنها برسد. جای نگهداری از آنها در باغ شهریار نیست.

سعید سعدی هم‌جایزه خود را به خانواده شهید حججی تقدیم کرد.

سپس محمد مهدی حیدریان، رئیس سازمان سینمایی با حضور در جایگاه اظهار کرد: توفیق حضور در این جلسه برای همه مغتنم است. من خوشحالم و افتخار می‌کنم که کار در سینما را از سال ۵۹ با شهید آوینی در مستندسازی جبهه شروع کردیم و تا امروز که بیش از 36 سال از آن موضوع می‌گذرد شاید اگر می‌خواستم آینده‌نگری کنم بسیار جایگاه بالاتری برای سینما انتظار داشتم.

او ادامه داد: سینما بسیار قدرتمند است و موارد و نمونه‌های موجود باعث افتخار مملکت ماست. امروز سینما ایران در حالی نیست که همه به دنبال آن هستیم. ما در بخش سینمای دفاع مقدس حمایت‌هایی داشته‌ایم که حدود پنج - شش اثر در سال گدشته بوده و امسال هم به همین تعداد بوده است.

رئیس سازمان سینمایی اضافه کرد: فیلم‌های تولید شده در این حوزه با سیر نزولی کمی و کیفی روبه‌رو شد. ما باید تلاش کنیم تا روایتگر ساده‌ای از این ایثار و از خودگذشتگی‌ها باشیم. ما در سازمان سینمایی توجه به کسانی که بتوانند ارزش‌ها را ارزشمند به تصویر بکشند توجه می‌کنیم و در اولویت توجه ما هستند.

سپس از کتاب پوسترهای عکس دفاع مقدس توسط مسعود نجابتی، شجاعی طباطبائی و دالوند رونمایی شد. کتاب "و آن دقائق آبی" شامل ۴۸ پوستر،عکس و گرافیک از دفاع مقدس است.

در ادامه رسول نجفیان با حضور در جایگاه قطعه کوتاهی را به صورت تک خوانی اجرا کرد و گفت که کار آخرم را به شهید حججی تقدیم میکنم.

سپس کلیپی به نام رسم عاشقی که رسول نجفیان برای شهدا خوانده است، برای اولین بار پخش و از آن رونمایی شد.

با حضور بیژن نوباوه، سردار غیب پرور، و آزادی از رسول نجفیان تجلیل شد.

سپس با حضور این افراد از خانواده شهدا شیردل، خدادای، سیرت‌نیا، سهرابی، رضایی، یزدانی، نوروزی، عسگری، عبداللهی، کریمی، مشجری تجلیل شد.

در ادامه رئیس سازمان بسیج مستضعفین با حضور در جایگاه گفت: امسال محرم با کرامیداشت هفته ی دفاع مقدس همزمان شده است. بزرگان هنر اسلامی در این جلسه هستند که به آنها عرض ادب می‌کنم.

سردار غیب‌پرور ادامه داد: عاشورا از نطر مکانی و زمانی محدود است اما این جعرافیایی محدود تا قیامت نوع بشر را تحت تاثیر تودش قرار داده. دفاع مقدس ما ۸ سال طول کشید. اما با این گستردگی یک مینیاتور کوجک از عاشورا است. عشق ایثار و هنر از خود گدشتگی و ان‌جیزها که کربلا را برای ما ماتدگار کرده در ای دفاع هشت ساله وجود دارد. در تمان جنگ ها اوقات تلخ میشود اما به انجه که اتفاق افتاد می‌بالیم.

او افزود: هیچ شکی دران نیست که بخش قابل ملاحطه ای از فرهنگ توسط هنر به نسل های بعدی منتقل شد. میبایستی مثل یک‌رزمنده آنها هم در انتقال و فهم یک ملت به نسل های بعدی قیام کنند. هنوز که هنوز است این خط از خود گدشتگی وحود دارد که یک قطعه از آن در جبهه مدافعین حرم است.

سردار غیب‌پرور بیان کرد: ما مثل شهید حججی کم نداریم که در اوج گمنامی شهید شدند و ما کماکان مدیون آنهاییم. امثال او مدال افتخار میشوند بر سینه ی یک ملت. چقدر خوب است که اهل هنر این حلوه های ایثار را به مردم منتقل کنیم.

او ادامه داد: مردم ما یک مردم هنر دوست هستند. انها هنر را خوب درک  میکنند. چقد خوب است که ما اوج ایثارگری و نجابت مسلمان ایرانی را با زبان هنر و نه تنها با جمعیت خودمان بلکه به جهانیان معرفی کنیم. همانطور که تا کنون هم تولید شده است‌. صحنه ی هنری ما مثل یک اقیانوس است و باید در خدمت توسعه و فرهنگ دفاع مقدس در بیاید. بنیاد فرهنگی روایت فتح با همکاران خود این رسالت بززگ را به سرانجام برساند و حرکتی که آوینی آعاز کرده است ادامه دهیم.

سپس از کتاب خاطرات خانواده، دوستان و هم‌رزمان شهید محمد حسین خانی به نام "عمار حلب" رونمایی شد.

در بخش پایانی مراسم از مستند سازان روایت فتح با حضور مرتضی شعبانی، اصغر بختیاری، سلیم غفوری مدیر شبکه مستند، محمد مهدی حیدریان و ایلی بیگی تجلیل شد.

اسامی مستند سازان به این شرح است: سید احسان اصغرزاده، احمد عبدالرحیمی، مصطفی سیفی، محسن اسلام‌زاده، امیرحسین نوروزی، ابوالفضل دمیرچی‌لو، سعید صادقی، ناصر نادری، سید هاشم موسوی، روح‌الله رفیعی، حمید عبدالله زاده، وحید فراهانی، مهدی نعمت اللهی، حسین مومن و بابک تهرانی.

امیرحسین نوروزی بعد از دریافت جایزه خود در این بخش به مظلومیت حوزه مستندسازی اشاره کرد و گفت که سینمای مستند جون زرق و برق سینمای داستانی را ندارد همیشه مظلوم است.

در ادامه، علت حضور نداشتن حسین مومن، مجروح شدن وی در عراق و سوریه اعلام شد و اینکه او رویش نمی‌شده که با خانواده‌های شهدا روبرو شود.

به گزارش ایسنا، اجرای این مراسم را رسالت بوذری برعهده داشت.

محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی، علی نصیریان، علیرام نورایی، منیر قیدی، مهدی فقیه، علیرضا داوودنژاد، بیژن نوباوه، رسول نجفیان، پرویز شیخ‌طادی، سید محمود رضوی، ابوالقاسم طالبی، باشه‌آهنگر، محمد خزایی، جلیل فرجاد و هوشنگ توکلی از جمله میهمانان حاضر در این مراسم بودند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تقدیر از هنرمندان عرصه دفاع مقدس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..