تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ضرورت افزایش اقدامات فرهنگی در کشور/ نقش بی بدلیل رسانه‌ها در کاهش نزاع‌های خانوادگی

ضرورت افزایش اقدامات فرهنگی در کشور/ نقش بی بدلیل رسانه‌ها در کاهش نزاع‌های خانوادگیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه مراسم روز اورژانس و فوریت های پزشکی که امروز در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نزاع‌های شخصی و خانوادگی که منجر به جراحت افراد می‌شود دومین علت‌ مرگ و میر پس از تصادفات در کشور است.

وی بیان کرد: برای کاهش نزاع‌های شخصی و جراحات باید فرهنگ مردم بالا برود که در این راستا رسانه‌ها نقش پر رنگ و مهمی می‌توانند در ارتقاء سطح فرهنگ کشور داشته باشند تا مردم آستانه تحملشان‌ بالا برود‌ و مشکلات خود را در مسیر‌ صحبت کردن حل کنند و با یکدیگر بر سر مسائل کوچک گلاویز نشوند.

وی عنوان کرد: ما تا کجا می‌توانیم خدمات درمانی را توسعه دهیم‌؟؛ به نظر من باید حرفی که خودمان می‌زنیم اول به آن عمل و سپس آن را برای مردم بازگو کنیم‌ که در این صورت‌ تأثیر گفته‌هایمان بیش از گذشته می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه‌ وقتی فرهنگ اصلاح شود، روابط شخصی افراد با همکلاسی‌ و یا همشهری‌های خود بهبود می‌یابد، افزود: باید به طور اساسی به روابط و فرهنگ کشور در بین مردم توجه کنیم، زیرا کم توجهی‌ به این مسائل سبب شده تا تصادفات‌ و جراحت ها افزایش و آسیب دیدگی و معلولیت‌ هم بیشتر می‌شود اما این مسئله‌ نفی کم توجهی دستگاه‌های دیگر مثل پلیس، صنعت و دیگر سازمان‌های ذی‌ربط نیست‌.

فرهنگساز‌ی را از دوره دبستان و دبیرستان‌ شروع کنیم

وی عنوان کرد: وقتی که مشکل فرهنگی مردم حل شود بسیاری از جراحت ها و حتی تصادف های رانندگی‌ کمتر می‌شود؛ ما باید آموزش‌های لازم و فرهنگ ساز‌ی را از دوره دبستان و دبیرستان‌ شروع کنیم؛ من معتقدم که حجم کارهای فرهنگی‌ باید بیشتر شود.

وی تأکید کرد: تصادف ها و نزاع‌های خیابانی که منجر به جراحت می‌شود مشکل اصلی‌ خودمان بوده‌ و باید کار فرهنگی در این زمینه بیشتر شود‌ که باید بگویم نسبت به 10 سال پیش شرایط‌ اگر تغییری‌ نکرده و یا بدتر شده مشکل از برنامه ما بوده و باید در این زمینه تجدید نظر‌ صورت بگیرد.

هاشمی اظهار کرد: طبق گزارش ارسال شده سال گذشته‌ 27 درصد بر اثر نزاع‌ با اورژانس‌ تماس گرفته شده است که این آمار بالا بوده و برای کاهش آن باید فرهنگ سازی‌ انجام شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ضرورت افزایش اقدامات فرهنگی در کشور/ نقش بی بدلیل رسانه‌ها در کاهش نزاع‌های خانوادگی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..