تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتشار تصویری از ملک‌ فیصل در کتاب‌ درسی عربستان جنجال به پا کرد

انتشار تصویری از ملک‌ فیصل در کتاب‌های درسی عربستان جنجال به پا کردبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چاپ تصویری طنزآلود از ملک فیصل، پادشاه فقید عربستان در کتاب تعلیمات اجتماعی و میهنی عربستان به جنجالی بزرگ در میان کاربران عرب زبان رسانه‌های اجتماعی بدل شده است.

در این تصویر که یک مونتاژ هنری و اثر شاویش، هنرمند عربستانی است،  شخصیت خیالی دیو و جن مانند یودا که در مجموعه جنگ ستارگان در نقش یک "پدر معنوی" و یک استاد خردمند و مقتدر «جدای» ظاهر شده در کنار ملک فیصل نشسته و پادشاه عربستان در حال امضای سند سازمان ملل متحد به سال ۱۹۴۵ است.

شاویش که این تصویر را در سال 2013 خلق کرده در خصوص آن عنوان کرده: روحش هم خبر ندارد چه طور اثرش از کتب درسی سر درآورده است.

با وجود این شاویش تاکید کرده که قصدش از این مونتاژ به سخره گرفتن ملک فیصل نبوده و یودا که در جنگ ستارگان مظهر خردمندی و یکی از راهبان باستانی و معنوی است را کنار پادشاه سعودی قرار داده تا بر نقش او در گذار عربستان به عصر مدرن و معرفی کشورش به عرصه‌های جهانی تاکید کند.

 احمد العیسی، وزیر آموزش و پرورش عربستان  در خصوص این عکس گفته که  یک کمیته ویژه در حال بررسی علل وقوع این "اشتباه غیرعمد" است.

بعد از انتشار این تصویر، جمعی از کاربران عرب‌زبان شبکه های اجتماعی با راه اندازی هشتگ #العیسی_یسیء_ للملک_فیصل (عیسی چهره ملک فیصل را تباه می‌کند)، این ماجرا را مورد تمسخر قرار داده و یا حتی خواستار استعفای وزیر آموزش سعودی شده اند.

در ادامه با ما همراه باشید تا تصویری جنجالی از ملک فیصل در کنار یودا را مشاهده کنید.

 انتشار تصویری از ملک‌ فیصل در کتاب‌های درسی عربستان جنجال به پا کرد

انتشار تصویری از ملک‌ فیصل در کتاب‌های درسی عربستان جنجال به پا کرد

انتهای پیام/

 عکس جنجالی ملک فیصل در کنار یودا 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتشار تصویری از ملک‌ فیصل در کتاب‌ درسی عربستان جنجال به پا کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..