تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«کوکی اصل لاهیجان» را در خانه بپزید!

وب سایت سر آشپز: اگه رفته باشین لاهیجان، بدون شک کوکی هاشو امتحان کردین. چی بهتر از اینکه به جای اینکه اینهمه راه تا لاهیجان برید، با کمترین زحمت لاهیجان و بیارین خونتون!
طرز تهیه:

1. اول فر رو روی 160 درجه سانتی گراد روشن کنین، بیکینگ پودر و آرد رو مخلوط و الک کنین، روغن صاف جامد و پودر قند رو حدود 7 دقیقه با همزن بزنید تا یکتواخت و لطیف و پفکی بشه.
    روغن مایع رو به این مواد اضافه کنین و سه دقیقه با همزن بزنید،

2. تخم مرغها رو یکی یکی اضافه کنین و هر کدوم رو 1 دقیقه هم بزنین.


3. وانیل و شیر رو هم اضافه کرده و هم بزنید.


4. مخلوط آرد و بیکینگ پودر رو کم کم با الک کردن اضافه کنید و آروم مخلوط کنید

5.  توی مرحله آخر پودر کاکائو رو توی آرد بریزین و الک کنین توی مواد و مخلوط کنین (اگه کاکائو مرغوب باشه مقدار کمتری ازش لازم هست). حالا گروی خرد شده و کشمش رو هم بریزید و با لیسک مواد رو مخلوط    کنید.

6. کف سینی فر کاغذ روغنی بندازید و با هر وسیله ای که راحت هستید (خامه ریز بدون ماسوره، اسکوپ زن یا حتی قاشق!) کوکی ها رو با فاصله بصورت مرتب روی کاغذ سینی فر بچینید.

♦️ توجه کنید که کوکی ها از هم فاصله داشته باشن. چون هر چقدرم قبل پخت سفت باشه، بعد از داغ شدنِ مایه ی کوکی، یه مقدار شل میشه و به هم نزدیک میشن.

♦️ بسته به ضخامت کوکیهاتون 15 تا 20 دقیقه توی فر بپزین.

7. در آخر کار برای یکی دو دقیقه شعله بالای فر رو روشن کنین تا رنگ روی کوکیهاتون کمی قهوه ای تر و زیبا تر شه (فقط حتما بالا سرش باشین و حواستون باشه که بیش از حد برشته نشه و خدای نکرده نسوزه!) بعد از پخت هم کمی بذارین سردبشه وبعد داخل ظرف سرو بچینید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««کوکی اصل لاهیجان» را در خانه بپزید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..