تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بالا یا پایین‌بودن منیزیم خون ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

Y1399698951

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

به گفته محققان هلندی بالا و یا پایین بودن سطح منیزیم خون احتمال ابتلا آلزایمر را افزایش می‌دهد.
آلزایمر

به گزارش بی باک، یافته‌های محققان نشان می‌دهد بالا یا پایین بودن سطح منیزیم خون در احتمال ابتلا به بیماری زوال عقل(آلزایمر) تا حدود بسیار زیادی موثر باشد.

بر اساس گزارش مدیکال‌ساینس، به گفته این محققان این نوسان سطح منیزیم  می‌تواند خطر ابتلا به آلزایمر را تا 30 درصد افزایش دهد.

در این پژوهش، محققان اطلاعات مربوط به بیش از 9 هزار و 500 نفر را که میانگین سنی آنها 65 سال بود مورد بررسی قرار دادند.

نکته مورد توجه این آزمایش این بود که افارد شرکت کننده از ابتدای بررسی‌ها دچار زوال عقل نبودند و شرکت آنها در آزمایش به صورت داوطلبانه بود.

برای شروع پزشکان سطح منیزیم خون این افراد را ثبت کردند و این کار طی 8 سال بعد نیز ادامه پیدا کرد و در نهای بعد از 8 سال از بین 9 هزار و 500 نفر مورد آزمایش 823 نفر به انواع بیماری زوال عقل مبتلا شده بودند که از این بین 662 مورد آلزایمر تشخیص داده شد.

نتایج این مطالعه که در نشریه Neurology منتشر شده نشان می‌دهد افرادی که سطح منیزیم خونشان در بیشترین و کمترین حد بود، بیشتر در معرض ابتلا به آلزایمر قرار گرفتند.

نتیجه این بررسی نمی‌تواند به صورت قطعی گویای این مسئله باشد که لوزما بالا یا پایین بودن سطح منیزیم به بیماری آلزایمر خواهد انجامید اما رابطه بین این دو مورد را ثابت می‌کند.





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بالا یا پایین‌بودن منیزیم خون ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..